שוחחנו עם ארבעה סטודנטים מצוינים מהמחלקה להנדסת בניין באוניברסיטת בן גוריון

בכתבה נפנה זרקור אל חוויותיהם המיוחדות של ארבעה סטודנטים מהמחלקה להנדסה אזרחית באוניברסיטת בן גוריון. דרך ראיונות אישיים, אנו נחשפים לסיפוריהם האישיים, החלומות והשאיפות שלהם בתחום ההנדסה. כל אחד מהם מתאר את הדרך הייחודית שבה הלימודים וההתנסויות המעשיות עיצבו את תפיסותיהם ואת דרכם המקצועית.

 

שם מלא: שקד איטר. שנה: ד׳. התמחות: ניהול פרויקטים. 

 

 

למרות ששקד עדיין בלימודים, בקיץ של 2023 הוא התחיל לעבוד, אך לאחר כשבועיים הוקפץ למילואים, נפצע והיום הוא עדיין עובר בשיקום, מתוך שאיפה שבעוד חודש יוכל לחזור לעבודה בהדרגה.

"אני רואה את עצמי בעתיד הקרוב מתחיל ללמוד באמת ולעומק את עולם הבנייה, הממשקים, התפקידים, החברויות והמשמעויות. בהסתכלות רחבה יותר, אני רואה את עצמי מנהל פרויקטים ובמקביל לוקח את המקצוע הותיק שלנו שלב אחד קדימה בתחום החדשנות ואיכות הסביבה".

 

מהו הערך המרכזי שקיבלת עד כה מהלימודים לתואר?

אתחיל בזה שכמובן קיבלתי ידע הנדסי, יכולות למידה וישיבה ממושכת, אבל הדבר העיקרי שקיבלתי הוא את המקום למימוש היוזמות שלי, התנסויות ולמידה מאירועים שהפקתי, הנחתי והרצתי.

 

ספר לנו על יוזמה שלקחת בה חלק לטובת הסטודנטים או המחלקה.

נקודת המבט שלי היא שכלל הסטודנטים במחלקה להנדסה אזרחית הם קולגות שלי, היום בלימודים ומחר בתעשייה. רציתי ליצור גיבוש במחלקה וחשבתי על שני התחומים שאותם רוב האנשים הכי אוהבים, שהם ספורט ואוכל. מכאן הגיעה היוזמה הראשונה – יום ספורט מחלקתי. הכנתי ספר חוקים, עם תמונות והסברים, גייסתי כספים והבאנו ספונסר לאירוע (גרין מבנים) שזכה להצלחה רבה.

 

שקד מספר כיצד חבר עם יגל לוי ויחד העלו רעיון להקים קהילה, קהילת בונים, אשר תהווה גשר לסטודנטים לחיים של היום שאחרי האוניברסיטה. "צירפנו אלינו עוד סטודנטים ממחזורים שונים והרמנו יום תעשייה ראשון מסוגו במחלקה אשר לקחו בו חלק שבע חברות מעולם הבנייה, מכל התחומים. האירוע כלל פאנל שאלות ותשובות, הפנינג של מתנות וקייטרינג משובח. 

 

שקד מעיד שהאירוע יצר רושם טוב ונכחו בו גם אנשי הפקולטה להנדסה הבכירים ביותר. בנוסף, הוקמה קבוצת ווטסאפ של משרות בין סטודנטים ובוגרים מבן גוריון, ועד כה חברו לקבוצה 331 איש ואישה והועברו 77 הצעות עבודה. בנוסף קיימה הקהילה בניצוחו של שקד ויגל אירוע ייחודי עם קהילת civil eng, אירוע גיוס עבור תדהר, הרצאות על הבר, סיורים באתרים כשמעל הכל מכווינה את הפעילות אג'נדה של חשיפת הסטודנטים לעולם האמיתי.

 

מהי העצה הטובה ביותר שקיבלת במהלך הלימודים והיית רוצה להעביר הלאה לסטודנטים אחרים?

להיות מהנדס כל אחד יכול, כל תחום בעולם שתשב ותשקיע בו 8-10 שעות ביום אתה תהיה בו טוב, אבל תמיד יהיו טובים ממך. לכן, תמצא את התחום שבו אתה המשמעותי ביותר ותפיק ממנו את המיטב. בציונים שלי אני לגמרי ממוצע, אבל אני מאמין ורואה את עצמי כדמות שהשפיעה על מנעד רחב של סטודנטים במחלקה, הן בתחום המקצועי, החברתי והניהולי.

 

הרשמו לקבוצות הוואסטאפ של CivilEng >>

 

שם מלא: שחף לביא. שנה: ד'. התמחות: תכנון מבנים.

 

 

גם שחף החלה לעבוד טרם סיום הלימודים לתואר ובימים אלו היא סוגרת שנה בחברת "רון משולמי מהנדסים" כקונסטרוקטורית. "במסגרת העבודה שלי כמהנדסת מבנים, אני מתכננת את השלד של המבנה.  למעשה אני אחראית לוודא שהמבנה ייבנה בצורה חזקה, יציבה ושהוא יוכל לשאת עומסים מגוונים וחריגים.

אני אחראית למצוא פתרונות לבעיות ולענות על צרכים שונים העולים בתהליך הבניה, תוך התחשבות בשיקולים של עלות מול תועלת, ותוך שמירה על אינטרס כלכלי ורווחיות הפרויקט", וכמובן שהיא לא מסתפקת בעבודה במשרד אלא יוצאת לשטח לטובת פיקוח עליון. 

 

מהו הערך המרכזי שקיבלת עד כה מהלימודים בתואר באוניברסיטה?

"הערך המרכזי שקיבלתי מהלימודים בתואר הוא דווקא האמונה שהכל אפשרי. למדתי על עצמי שאם יש משהו שאני רוצה להצליח בו, אני אתן את ה-100% שלי ואני אצליח בו. אין דבר כזה אני לא יכולה. 

בתקופת המבחנים הראשונה שלי, בשנה א', התואר היה נראה כל כך קשה. המבחנים היו קשים, תובעניים, מתסכלים. זאת הייתה פעם ראשונה שהשקעתי כל כך הרבה מעצמי בשביל משהו, הקרבתי כל כך הרבה כדי להצליח, ובסוף הציונים שלי לא היו וואו בכלל."

 

עבור שחף הקושי הזה היה משהו שלא נתקלה בו בעבר. "הצורך הזה ללמוד ימים ולילות, להקריב כל כך הרבה משגרת החיים שלי כדי להצליח. אבל אני חושבת שעם כמה שזה היה קשה ונראה אפילו בלתי אפשרי בהתחלה, למדתי שלהכל מתרגלים והכל אפשרי."

 

שחף מספרת שתקופת המבחנים הראשונה הייתה עבורה קשה ביותר, אבל אחריה באה עוד תקופת מבחנים ועוד אחת ולבסוף היא למדה לצלוח את הימים הכי מלחיצים של לימודי התואר. מבחינתה, המסקנה הכי חשובה היא שהיום זה התואר ומחר זה יכול להיות קושי אחר בעבודה או בחיים בכלל והלימודים סיפקו לה הזדמנות להכיר את הכוחות שקיימים בה ומאפשרים לה להילחם על מה שחשוב לה ולהצליח. 

 

מהי העצה הטובה ביותר שקיבלת במהלך הלימודים והיית רוצה להעביר הלאה לסטודנטים אחרים?

"העצה הכי טובה שקיבלתי בלימודים היא להבין שלוקח זמן ללמוד איך ללמוד. לא להילחץ אם בהתחלה לא כל כך הולך. לא להילחץ אם אני יושבת בכיתה ומרגישה שכולם מבינים כל מה שהמרצה אומר ושואלים אותו שאלות ענייניות ורק אני לא מבינה כלום. יש המון כמוני שלא הכי מבינים כרגע. למעשה, אפילו הרוב. לוקח זמן ללמוד על עצמי איך נכון לי ללמוד, מה עוזר לי להצליח. זה תהליך.

 

שם מלא: מועתז אבו אדריס . שנה: ד'. התמחות: תכנון מבנים.

 

 

מועתז שימש לאורך כל שנות הלימודים לתואר כחונך חברתי לקבוצות בתואר הנדסת בניין וכחונך אקדמי בקורסי המחלקה. בנוסף הוא לקח חלק בקבוצת סטודנטים שישבו מדי שבוע שלוש שעות ו"חפרו" בחומר ביחד כדי להעמיק את בקיאותם ולהגיע מוכנים יותר לעולם האמיתי.

 

איפה אתה רואה את עצמך משתלב בתעשייה?

ענף ההנדסה האזרחית הוא גדול ורחב, אך אני מתעניין בעבודות עפר ומבנים תת-קרקעיים ובמיוחד בגשרים. לכן, הצטרפתי לאחת החברות המובילות בתשתיות ותחבורה - ע.מ.ת. כמהנדס ביצוע, ואני מתמקד בכל עבודות הבטון. מעבר לכך חשוב לי להבין את כל העבודות שיש באתרים עד המוכנות כדי שיום אחד אוכל להיות קבלן ומהנדס עצמאי."

 

את העבודה ב-ע.מ.ת. גם מועתז החל כבר במהלך התואר. הוא מעיד כי שילוב הלימודים והתעשייה במשרת סטודנט מאוד יעיל וגרם לו להיות סטודנט שקדן שרוצה להבין קטנה כגדולה.

 

מהו הערך המרכזי שקיבלת עד כה מהלימודים בתואר באוניברסיטה?

"הערך המרכזי שקיבלתי מהלימודים בתואר באוניברסיטה הוא הבנה עמוקה ומעמיקה יותר של העולם סביבי, ויכולת לחשוב בצורה יצירתית ואנליטית. במהלך הלימודים, למדתי לתרגל חשיבה בצורה מעשית ולממש רעיונות בפועל. זה כולל להבין את התוכן האקדמי וליישם אותו במציאות, וכן להיות יצירתי בפתרונות לבעיות מורכבות."

 

אם יש דבר אחד שלמד במהלך התואר והיה רוצה להעביר לסטודנטים אחרים זה האומץ לא לפחד לשאול שאלות ולבקש עזרה כשצריך. "קורסים אקדמיים יכולים להיות מאתגרים" מסביר מועתז, "ולפעמים קשה להבין משהו או לפתור בעיה מסוימת. לכן חשוב להיעזר ולשאול את החברים שלומדים איתך, ולנסות להסביר מה שאתה הבנת כדי לעזור לאחרים, וגם כדי להבין יותר לעומק. ככה נשמר החומר בראש שלך עד אינסוף."

 

שם מלא: יגל לוי . שנה: ד'. התמחות: תכנון מבנים.

 

 

יגל מעיד על עצמו שמאז שהגיע לתואר חשב לעצמו שלא מספיק להיות רק סטודנט ואפשר לעשות מעבר לכך. לכן הוא לקח חלק בועד המחלקה ושימש כחבר מועצה באוניברסיטה במשך שנתיים, הפיק ליין מסיבות סטודנטים ותמיד חשב איך אפשר יותר ומה חסר.

 

"ברעיון משותף של שקד איטר ושלי החלטנו להקים קהילה שכל מטרתה לחזק את הקשר בין הסטודנטים והאקדמיה לתעשייה. הדבר לא היה פשוט ודרש מאמצים רבים. לבסוף קהילת "בונים" הוקמה והיא משלבת בצוות המוביל שלה אנשים מכלל המחזורים ומאות סטודנטים פעילים מאוניברסיטת בן גוריון."

יגל מספר כי בשנתיים שהקהילה קיימת היא הגיעה להישגים מאוד מרשימים וקיימה אירועים משמעותיים, הרצאות על הבר, יום ספורט, כנס חברות בשיתוף עם הפקולטה להנדסה ועוד.

"היוזמה הזו לא רק חיזקה את הקשר בין הסטודנטים לחברות, אלא גם תרמה להרחבת הידע והניסיון שלנו בתחום."

 

איפה אתה רואה את עצמך משתלב בתעשייה?

"כיום אני נמצא בעולמות ה-BIM, תפקיד שמאפשר לי לשלב את הידע ההנדסי שלי עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום הבנייה, מה שמעניין אותי מאוד. השאיפה שלי היא להוביל פרויקטים חדשניים ולתרום לפיתוח והתקדמות של התחום הטכנולוגי ותעשיית הבנייה."

 

באמצע שנה ב' החל יגל לעבוד במשרת סטודנט בחברת "מימוני הנדסה וייעוץ". "המשרד מאוד מקצועי, צעיר ומחבק, שתמך וחנך אותי לאורך כל הדרך. במסגרת התפקיד שלי כ-VDC Engineer,  הייתי מעורב ונוכח בפרויקטים שונים שבהם הייתי אחראי על עדכון מודלים, ביצוע שינויים נדרשים והבטחת התאמה מלאה בין כל המערכות השונות בפרויקט."

 

יגל מספר שהערך המרכזי שקיבל מהלימודים בתואר הוא היכולת לשלב בין תיאוריה לפרקטיקה. "האוניברסיטה סיפקה לי ידע תיאורטי מעמיק בתחומי הנדסת הבנייה, ואילו אני יישמתי את זה בפועל בעבודה בפרויקטים השונים." מבחינתו של יגל  הלימודים חיזקו את יכולות הניתוח והחשיבה הביקורתית שלו, דבר שאפשר לו להתמודד עם אתגרים הנדסיים ולהציע פתרונות חדשניים. "בסופו של דבר במהלך התואר אנחנו לומדים שפה מסוימת שאמורה להכין אותנו למבחן האמיתי בחוץ ולעבודה משותפת עם הגורמים השונים."

 

מהי העצה הטובה ביותר שקיבלת במהלך הלימודים והיית רוצה להעביר הלאה לסטודנטים אחרים?

"העצה הטובה ביותר שקיבלתי היא "תמיד תהיו פתוחים ללמוד ולהתפתח". בתור סטודנט, חשוב להישאר סקרן ולחפש כל הזדמנות ללמוד משהו חדש, בין אם זה מקורסים, מפרויקטים מעשיים או מנטוורקינג עם אנשי מקצוע בתעשייה. 

בנוסף, חשוב לא לפחד מכישלונות, אלא לראות בהם הזדמנות ללמוד ולהשתפר. העצה הזו עזרה לי להתפתח ולהתקדם הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית, ואני מאמין שזאת צריכה להיות הנחת יסוד גם לסטודנטים אחרים."

 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר