הסדרי תנועה, מה זה ולמה זה חשוב למנהל הפרויקט ?
כחלק מהגידול באתרי בנייה במרכזי הערים בשנים האחרונות, ומתוך הראיה הבטיחותית ההולכת וגוברת בענף הבנייה, מתעצמת ההבנה כי הסדרי תנועה מותאמים לאתרי הבנייה באופן ספציפי נחוצים כחלק מההליך התכנוני. זאת כדי לשמור על העוברים ושבים סביב האתר ועל העובדים באתר כאחד.
צילום: יפתח מונסנגו
אנו יודעים כי ניהול פרויקט במרחב העירוני מאתגר בפני עצמו, לדוגמא: הצפיפות באתר, אין אזור אחסנת ציוד אשר מאפשר לבנות בנוחות ויש לתכנן הבאת חומרים בקצב מהיר עם התקדמות הבנייה, וזאת תוך התחשבות כי לא ניתן להכניס משאיות לאתר לצורך פריקה וטעינה, לכן יש להשתמש במרחב העירוני (נדרש אישור ותכנון מראש). בנוסף, במרחב העירוני והצפוף יש גורמי אכיפה רבים כמו פיקוח עירוני אשר מגיע לעיתים תכופות, פיקוח על הבניה, שכן שמצלם, ניידת משטרה, אשר לא מקלים את ההתנהלות באתר. על כל זה נוסיף כי אתר הבנייה הוא דינמי, חי ונושם, יש לו קצב משלו, יש פרויקטים מורכבים בלי "עזרתם" של הסובבים. אך מנגד יש לזכור כי הרשות נתנה היתר ולכן מותר לנו לבנות כמובן תוך עמידה בחוקים, נהלים ותקנות.
תהליכי הבנייה ידועים עוד בשלב יחסית מוקדם, לכן יש להתייעץ עם יועץ תנועה ולתכנן את נקודות התורפה הספציפית לאתר, לדוגמא: הריסה, פינוי חפירה, יציקת רפסודה, הרכבת עגורן ועוד. עם תכנון נכון ניתן למנוע עיכובים ולהעריך עלויות מבעוד מועד.
צילום: יפתח מונסנגו
כדי לצלוח את התהליך המורכב הזה שנקרא בנייה באזור עירוני, מומלץ לתכנן היטב ומראש את השימוש במרחב הציבורי. יש לתת את הדעת לעבודה עם מינימום פגיעה במשתמשי הדרך, מקסימום הכנה מראש של הרשות והתושבים תוך נקיטה במרבית אמצעי הבטיחות הנדרשים להגנת כלי הרכב, הולכי הרגל, רוכבי אופניים ולעובדים עצמם. כל זאת תוך שימוש לטובה בחוקים והתקנות שהזכרתי קודם.
לסיכום, חסימת כביש, נתיב או מדרכה, קבלת שטח פריקה וטעינה מחוץ לאתר, הכנסת באגר נגד כיוון התנועה, כל אלו אפשריים עם תכנון נכון של הסדרי תנועה, התראה בזמן הניתן לתכנן, לאשר מול הרשות וכמובן ליישם את ההסדר כמתוכנן.
אין תגובות