תחום: הרכבת הקלה
הצצה אל מאחורי הקלעים של תכנון וביצוע מערכות האיטום - מרכיב קריטי בהגנה על בטיחות ובריאות המשתמשים בקו האדום
היסטוריה: ביום שישי החלה את פעילותה הרכבת הקלה בגוש דן
איך מבצעים התחדשות עירונית בהיקפי שיא והכשרת תשתיות ובינוי של מגדלים תוך שמירה על ציביון אחת הערים העתיקות בעולם?
ישראל מנסה לסגור בשנים האחרונות פער של כמה דורות בתשתית התחבורה להסעת המונים במדינה, אבל האם היא מכשירה את כוח האדם שיתפעל את המפלצת אחרי שכל הרכבות יהיו מוכנות להזנקה?
החברה, שהוקמה לטובת הפרויקט, היא בבעלות משותפת של חברת שפיר וחברת CAF הספרדית. היא תקים 27 ק"מ של מסילות חדשות במרכזי ביקוש בבירה.
שוחחנו עם ניר קוגל, סמנכ"ל תכנון בנת"ע ועם קרן זוהר, סמנכ"ל הביצוע בחברה, על האתגרים בתכנון ובביצוע תחנות המעבר, על השלבים שבהם נמצא הפרויקט, על העבודה עם אנשי מקצוע זרים ועל הלקחים מתכנון וביצוע הקו האדום.
מכונת ה-TBM, שהחלה היום לפעול כמתוכנן, יצאה לדרך, מאתר גלי גיל לכיוון תחנת ארלוזורוב הנבנית בימים אלה. היא מתוכננת להתקדם כעשרה מטרים ביום, ועד סוף השנה יצטרפו אליה שבע מכונות נוספות, שיחפרו מנהרות לאורך 12 ק"מ
חפירת המנהרות מוקדמת בכמה חודשים, וכדי לייצב את הקרקע באיזור גלי גיל מבוצעות עבודות תשתית. רחוב שפע טל ייחסם לנסיעה צפונה למשך חצי שנה
בסיור הפעם התארחנו בפרוייקט הרכבת הקלה בת"א (גלי גיל) בפיר השילוח של מכונות ה Tunnel Boring Machine - TBM.
סיור מיוחד באתרי העבודות של תחנות הרכבת הקלה בגוש דן, 10 חודשים לאחר תחילת העבודות: הצצה למקומות שבהם עוד 6 שנים, כך עפ"י ההבטחות, יעברו עשרות אלפי אנשים מידי יום ■ צפו בוידאו