פרויקט הרכבת הקלה בירושלים

4 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
שטח: הנדסה אזרחית \ אדריכלות

שטח: הנדסה אזרחית \ אדריכלות \ ניהול הבנייה
מאת:
יעקב קונפורטי מעצב ואדריכל פנים


במחצית שנות ה 90 הוחלט על הקמת רכבת קלה בירושלים, מתוך מספר שיקולים:



  • בעיות תחבורה
  • עומס בכבישים
  • זיהום אויר
  • קידמה


מרכז העיר ירושלים שהוא לב ליבה של העיר מאכלס בתוכו בתי מגורי, בתי עסק, משרדים, בנקים שוק מחנה יהודה וציר רחוב יפו שהוא הרחוב הארוך המפלח את העיר במרכזו. הרחוב הינו עורק תחבורה מרכזי של מרבית כלי הרכב בתחבורה הציבורית. במקביל כלי רכב שצריכים לספק סחורה למדרחוב בן יהודה וליתר החנויות נדחסים גם הם איך שהוא לתוך הפקק הזה.


רחוב יפו היה בחלקו ברוחב של שני נתיבים ובחלק קטן ארבעה נתיבים. זה יצר פקק ארוך, מעיק ומתמשך והשפיע כמובן על משך הנסיעה, זמן ההגעה והדיוק של מועדי הגעת האוטובוסים. נעשו ניסיונות כאלה ואחרים לחלק את הרחוב לתחבורה ציבורית בלבד. חלק ניכר מהרחוב נהפך לדו סטרי לתחבורה ציבורית בלבד. אבל עדיין נוצר צוואר בקבוק. יש לציין שבאופן טבעי כמעט כל קווי האוטובוסים מהתחנה המרכזית חוצים גם כן את רחוב יפו וקינג גורג`.

 

רונן-רונקו
התמונה של רונן-רונקו
השם של הרכבת הוחלף ומעתה יקרה

השם של הרכבת הוחלף ומעתה יקרה שמה  בישראל ....


רכבת תקלה

מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
(No subject)

הוסף תגובה חדשה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.