במחצית שנות ה 90 הוחלט על הקמת רכבת קלה בירושלים, מתוך מספר שיקולים:
בעיות תחבורה
עומס בכבישים
זיהום אויר
קידמה
מרכז העיר ירושלים שהוא לב ליבה של העיר מאכלס בתוכו בתי מגורי, בתי עסק, משרדים, בנקים שוק מחנה יהודה וציר רחוב יפו שהוא הרחוב הארוך המפלח את העיר במרכזו. הרחוב הינו עורק תחבורה מרכזי של מרבית כלי הרכב בתחבורה הציבורית. במקביל כלי רכב שצריכים לספק סחורה למדרחוב בן יהודה וליתר החנויות נדחסים גם הם איך שהוא לתוך הפקק הזה.
רחוב יפו היה בחלקו ברוחב של שני נתיבים ובחלק קטן ארבעה נתיבים. זה יצר פקק ארוך, מעיק ומתמשך והשפיע כמובן על משך הנסיעה, זמן ההגעה והדיוק של מועדי הגעת האוטובוסים. נעשו ניסיונות כאלה ואחרים לחלק את הרחוב לתחבורה ציבורית בלבד. חלק ניכר מהרחוב נהפך לדו סטרי לתחבורה ציבורית בלבד. אבל עדיין נוצר צוואר בקבוק. יש לציין שבאופן טבעי כמעט כל קווי האוטובוסים מהתחנה המרכזית חוצים גם כן את רחוב יפו וקינג גורג`.
שטח: הנדסה אזרחית \ אדריכלות \ ניהול הבנייה
מאת: יעקב קונפורטי מעצב ואדריכל פנים
במחצית שנות ה 90 הוחלט על הקמת רכבת קלה בירושלים, מתוך מספר שיקולים:
רחוב יפו היה בחלקו ברוחב של שני נתיבים ובחלק קטן ארבעה נתיבים. זה יצר פקק ארוך, מעיק ומתמשך והשפיע כמובן על משך הנסיעה, זמן ההגעה והדיוק של מועדי הגעת האוטובוסים. נעשו ניסיונות כאלה ואחרים לחלק את הרחוב לתחבורה ציבורית בלבד. חלק ניכר מהרחוב נהפך לדו סטרי לתחבורה ציבורית בלבד. אבל עדיין נוצר צוואר בקבוק. יש לציין שבאופן טבעי כמעט כל קווי האוטובוסים מהתחנה המרכזית חוצים גם כן את רחוב יפו וקינג גורג`.
השם של הרכבת הוחלף ומעתה יקרה שמה בישראל ....
רכבת תקלה
הוסף תגובה חדשה