תוכנית ראשונית לרכבת לעיר העתיקה בירושלים
משרד התחבורה ורכבת ישראל בשיתוף עיריית ירושלים מקדמים תוכנית ראשונית להארכת קו הרכבת המהיר לירושלים מהכניסה לעיר ועד לעיר העתיקה. לצורך כך תיבנה תחנה תת-קרקעית באזור ממילא שתחובר לכניסה לעיר במנהרה באורך 2.5 קילומטרים. לפי אומדנים ראשוניים עשויה עלות הפרויקט להגיע ל-2 מיליארד שקל.
הרעיון, שטרם הוצג באופן רשמי לשר התחבורה, מעורר התנגדות מצד גורמי תכנון בירושלים, החוששים כי הכנסת הרכבת ה"כבדה" למרכז העיר תהיה על חשבון רשת קווי הרכבת הקלה הנבנית בבירה. הארכת הקו לעיר העתיקה היא עדיין במסגרת רעיון בלבד, כך שעד אישור התוכנית בוועדות התכנון יחלפו עוד שנים.
במסגרת פרויקט הקו המהיר, שהיקפו כ-7 מיליארד שקל, נבנית מסילת רכבת חדישה שתאפשר לקצר את משך הנסיעה מת"א לירושלים ל-30 דקות. פרויקט הקו המהיר צפוי להסתיים בסביבות 2018.
להמשך קריאת הכתבה באתר גלובס לחץ כאן
אין תגובות