איך מתמודדים עם אתגרי מורכבות הבטיחות בקומפלקס הייטק יוקרתי ומייצרים שביעות רצון גבוהה אצל הלקוח

איך מתמודדים עם אתגרי מורכבות הבטיחות בקומפלקס הייטק יוקרתי ומייצרים שביעות רצון גבוהה אצל הלקוח

 

התקנה של מערכות גילוי אש בבניין משרדים מודרני ומורכב היא משימה שדורשת תכנון קפדני, שיתוף פעולה צמוד, ומענה לצרכים ייחודיים. זה בדיוק מה שנעשה בפרויקט בניין מטריקס בקומפלקס ההייטק היוקרתי O-TECH של קבוצת אושירה בכפר סבא. בפרויקט הזה, חברת אקסיס ל.ל. טכנולוגיות וביטחון התקינה את מערכת גילוי האש המתקדמת של טלפייר, תוך כדי התמודדות עם אתגרי מורכבות טכנולוגית וביצועית רבים. שוחחנו עם אבי כהן, מנכ"ל חברת אקסיס, ועם גולן דהאן, סמנכ"ל המכירות של טלפייר, כדי ללמוד כיצד ניתן להבטיח שביעות רצון גבוהה בפרויקט מורכב כל כך, ואילו גורמים משפיעים על הצלחתו לאורך כל הדרך.

בניין מטריקס (קרדיט: אומרי דלאל)

 

תכנון יסודי וראייה קדימה

הפרויקט של בניין מטריקס אינו פרויקט פשוט. הבניין, בעל 19 קומות, מתוכן 3 קומות חניון ושטח כולל של 30,000 מ"ר, מחולק ליחידות משרדים שונות, חדרי שרתים, חדרי ישיבות, חללי עבודה משותפים, מתחמי כושר, מסעדות ומרחבים חברתיים. כפי שמסביר אבי כהן, "הגישה שלנו לפרויקטים מורכבים מתחילה בתכנון יסודי. אנחנו רואים את הפרויקט לא רק כמערכת טכנית להתקנה אלא כמערכת שלמה של צרכים וביצועים שאנחנו צריכים לנהל ולתפעל מול כל הגורמים המקצועיים."

הבנת הצרכים המיוחדים של הלקוח הייתה מהותית להצלחת הפרויקט. כל קומה בבניין מטריקס הוגדרה כאזור אש נפרד, והמערכת כללה 12 רכזות קומתיות שהתחברו לרכזת המרכזית בקומת הכניסה. בסך הכל הותקנו 1,184 גלאים, ביניהם גלאי יניקה מתקדמים, ו-3,200 אביזרים נוספים הכוללים לחצנים, צופרים, כרטיסים,  מערכות כריזה ועוד.

אבי כהן: "בפרויקטים כאלה, חשוב לנו להיות תמיד צעד אחד קדימה. הלקוח מצפה לרמה גבוהה של ביצוע, אך אנחנו מבינים שבסופו של דבר זה תלוי בפרטים הקטנים. תכנון מקדים ומתן תשומת לב מלאה לכל תרחיש פוטנציאלי מאפשרים לנו לעמוד בדרישות הלקוח ואף להתעלות מעליהן."

 

התאמה עיצובית וטכנולוגית - שילוב של יופי ובטיחות

אחד האתגרים המרכזיים בפרויקט היה לשלב את מערכת גילוי האש המתקדמת עם העיצוב האדריכלי ברמה הגבוהה מאוד של הבניין. התקרות בבניין עוצבו בצורה מיוחדת ודקורטיבית, דבר שדרש חשיבה יצירתית על מיקום הציוד והגלאים מבלי לפגוע במראה האסתטי של החללים השונים ותוך עמידה בתקינה המחמירה ביותר ובדרישות האדריכלים של הפרוייקט.

אבי כהן: "השילוב בין בטיחות לאסתטיקה הוא תמיד אתגר. אבל זה אתגר שאנחנו אוהבים להתמודד איתו. וחשוב לנו שהלקוח יקבל פתרון שלא רק עונה על הצרכים הבטיחותיים אלא גם משתלב בהרמוניה עם הסביבה העיצובית. כל רכיב במערכת הותאם כך שהוא ישתלב בצורה מינימלית ואלגנטית עם העיצוב, תוך עמידה בתקנים המחמירים ביותר של בטיחות אש ואישור מעבדות מוסמכות. מהלך זה אפשר שמירה על האסתטיקה של הבניין תוך מתן פתרון בטיחותי מקיף, דבר שהיה גורם חשוב ביצירת שביעות הרצון של הלקוח ושל כל הגורמים המקצועיים.

 

קומפלקס O-TECH של חברת אושירה (קרדיט: אומרי דלאל)

 

אינטגרציה למערכות המבנה

הביצוע כלל אינטגרציה עם כל המערכות המרכזיות של הבניין, ע"פ דרישות ותרחישי היועצים בכל קומה וקומה בנפרד ע"פ יעודי הקומה השונים ובהסתכלות כוללת לכל המבנה.

גולן דהאן  "אחד ההיבטים המורכבים של פרוייקט גדול ומורכב שכזה הוא ניהול תרחישי החירום השונים ע"י הרכזות של טלפייר. הרכזת של טלפייר מנהלת בשעת חירום את כל המערכות הנדרשות של מבנה: מעליות, פתיחת דלתות ושערים, פינוי עשן, כיבויים שונים והכל ע"פ דרישת יועצי הפרוייקט. מאחר וטלפייר היא חברה ישראלית וכל הפיתוח והייצור נעשים בארץ, טלפייר, ובמיוחד שדרת היועצים בחברה סייעו בפרוייקט זה לעמוד גם בתרחישים הסבוכים ביותר. בנוסף לכך, פאנל ניהול עשן שהוכן יעודי לפרוייקט בלו"ז קצר, הותקן בכניסה לבניין.  "

 

עמידה בזמנים - על אף האתגרים החיצוניים

התקנת מערכת גילוי אש בפרויקט בגודל ובמורכבות הזה תמיד מהווה אתגר, אך בפרויקט מטריקס נוסף קושי נוסף – העבודה התקיימה במהלך תקופת המלחמה בשנה האחרונה והמחסור בעובדים, דבר שהשפיע על כל האספקטים של הפרויקט כולל ממשקים לשאר הבניין בהקמה. על אף זאת, חברת אקסיס הצליחה לעמוד בלוחות הזמנים ואף להקדים במסירת הפרויקט.

אבי כהן: "בזכות תכנון מדוקדק, צוותים מקצועיים, ושיתוף פעולה צמוד עם הלקוח, הצלחנו לעמוד בלוחות הזמנים, גם בתקופה מאתגרת זו. אחד הגורמים המרכזיים לשביעות רצון הלקוח היה היכולת שלנו להתמודד עם האתגרים בצורה חלקה ולספק את המערכת בזמן הנדרש."

 

התאמה אישית ותמיכה מתמשכת

מערכות טלפייר, בהיותן מערכות מתקדמות וישראליות, אפשרו לחברת אקסיס לבצע התאמות ייחודיות למבנה ולצרכים המיוחדים של הלקוח. התמיכה המתמשכת מצוותי הפיתוח והייעוץ של טלפייר הייתה חלק בלתי נפרד מהצלחת הפרויקט.

גולן דהאן: "העובדה שטלפייר היא חברה ישראלית עם יכולות פיתוח מקומיות עזרה לנו רבות בפרויקט הזה. כשמדובר בפרויקט כל כך מורכב, יש יתרון גדול ביכולת לבצע התאמות מהירות ומדויקות לצרכים המיוחדים של הלקוח. לאחר שהמערכת הותקנה, אנחנו ממשיכים ללוות את הלקוח עם תמיכה טכנית שוטפת ועדכונים, מה שמבטיח שהלקוח ימשיך להיות מרוצה גם לאחר סיום הפרויקט."

חברת אושירה, היזם והבעלים של קומפלקס O-TECH כולו, הפגינה מחויבות לשיתוף פעולה עם טלפייר ואקסיס, עוד לפני התקנת המערכות בבניין המשרדים היוקרתי של מטריקס. הבחירה באקסיס ובטלפייר נבעה משביעות רצון עמוקה שנוצרה לאורך הדרך בשאר המתחם.

כל הקומפלקס של O-TECH בו נמצאות סודה סטרים, נובונורדיסק, סגמנט, פינסטרה ועוד, מותקן עם מערכות גילוי האש של טלפייר ע"י חברת אקסיס. בנוסף, שנה קודם לכן, אושירה החליטה להחליף את מערכות גילוי האש בקניון אושילנד, אשר נמצא בסמוך למתחם ההייטק, במערכות המתקדמות של טלפייר. עבודה זו בוצעה גם היא על ידי חברת אקסיס, ששימשה כקבלן המבצע. שביעות הרצון הגבוהה שהושגה בהתקנות הקודמות בקניון ובשאר המתחם היא שהובילה את אושירה לבחור שוב בטלפייר ובאקסיס עבור בניין מטריקס החדש.

 

אבי כהן, מנכ"ל חברת אקסיס (קרדיט: אומרי דלאל)

גולן דהאן: "עבורנו, העובדה שאושירה חזרה ובחרה בטלפייר ובאקסיס בכל רחבי הקומפלקס ולאורך זמן היא עדות חזקה לאמון שנבנה בינינו לבין הלקוח. הבחירה הזו מוכיחה את האיכות של המערכות שלנו ושל חברת ההתקנה אקסיס. לאורך שנים אנו מכשירים חברות התקנה בהכשרות מקצועיות שוטפות על מנת שיתקינו ויתחזקו את המערכות שלנו וגם שידעו לנצל את מלוא היכולות שלהן. אקסיס היא, ללא ספק, חברה שלקחה צעד אחד הלאה ויודעת להשתמש במערכות ובידע בחברה בצורה מקסימלית כדי להתגבר על אתגרים משמעותיית בפרוייקטים מורכבים."

 

שביעות רצון הלקוח - המפתח להצלחה  לאורך זמן

אבי כהן וגולן דהאן מסכימים כי שביעות רצון הלקוח היא לא עניין חד-פעמי אלא תהליך מתמשך. היכולת להבין את הצרכים המדויקים של הלקוח, לספק פתרונות מותאמים אישית, ולתמוך בהם לאורך כל חיי המערכת היא מה שהופך פרויקט כזה להצלחה.

אבי כהן: "שביעות רצון לקוחות היא השילוב הנכון בין טכנולוגיה מתקדמת, עמידה בזמנים, ותמיכה מתמשכת. אנחנו לא רק מספקים מערכת – אנחנו מספקים חוויה כוללת שהלקוח יכול להרגיש בטוח איתה לאורך שנים. לתת אקסטרא ללקוח זה דרך חיים. אני נותן  לו הרבה מעבר לדרישות המחייבות, את הפתרון שיתאים לו למכלול האילוצים בהקמה וגם בתחזוקה השוטפת".

 

גולן דהאן, סמנכ"ל המכירות של טלפייר (קרדיט: אומרי דלאל)

הפרויקט של התקנת מערכת גילוי האש בבניין מטריקס בקומפלקס O-TECH בכפר סבא מדגיש את החשיבות של שילוב בין בטיחות מתקדמת לבין הבנה מעמיקה של צרכי הלקוח. עמידה בלוחות הזמנים, התאמה אישית לצרכים, ושיתוף פעולה צמוד עם הלקוח יצרו תוצאה מרשימה שמספקת ביטחון ושביעות רצון גבוהה, והופכת את בניין מטריקס למקום עבודה בטוח ונעים לעובדים ולמבקרים כאחד.

השילוב המוצלח של טכנולוגיות גילוי אש מתקדמות עם ביצוע מדויק והקפדה על כל פרט, הם שעמדו במרכז ההצלחה של הפרויקט כולו. ההחלטה של אושירה להמשיך ולבחור בטלפייר ובאקסיס לאורך כל הקומפלקס מדגישה את הערך המוסף שנוצר כאשר שביעות הרצון של הלקוח היא בראש סדר העדיפויות.

על המחבר