"רכבת ישראל", אגף ביצוע בחטיבת פיתוח, הכפלת מסילת רחובות־פלשת
צוות CivilEng יורד לשטח ומתעד עבורכם את הפרויקטים הכי מעניינים בתחום הבינוי והתשתיות!
"רכבת ישראל", אגף ביצוע בחטיבת פיתוח, הכפלת מסילת רחובות־פלשת.
כעשרה קילומטרים נכללים בהכפלת מסילת רחובות־פלשת. שבעה מתוכם עתידים להתבצע ע"י הרכבת ושלושת הנותרים ע"י "נתיבי ישראל". סקירה זו תעסוק בקטע הביצוע של הרכבת. קטע זה משתרע בין תחנת הרכבת של רחובות ועד סביבת היישוב בית גמליאל.
בחודש יוני השנה ניתן צו התחלת עבודה לקבלן. תחת ביצועו נמצאת הקמת המבנה התחתון של התוואי והכנות מסוימות ובסיסיות לחשמול הקו. עם סיום עבודות המבנה התחתון יימסר הפרויקט לקבלן המבנה העליון של הרכבת ומספר חודשים אח"כ ייכנס גם קבלן החשמול לעבודה.
בפרויקט ההכפלה מתקיימים שני אתגרים מרכזיים: עבודה לצד מסילה פעילה ושלביות ביצוע אינטנסיבית תחת דרישות לו"ז תובעניות.
לקראת סוף שנת 2022 צפוי להתבצע מבצע גדול בפרויקט. במסגרת המבצע, תוסט תנועת הרכבות אל קטע חדש ומחושמל באורך של למעלה משלושה ק"מ. הסטת התנועה תאפשר את המשך העבודות על התוואי הקיים וביצוע שיפורים גאומטריים בו.
מסיבות שאינן ברורות, פרויקט ההכפלה אינו זוכה להכרה המספקת בחשיבותו הרבה, אך זו מתקיימת בו ללא ספק. לתוואי הביצוע חשיבות רבה עבור תוכניותיה העתידיות של הרכבת - הן כציר להובלת נוסעים והן כציר להובלת מטענים. בסקירה ראשונה זו של הפרויקט נכיר את הצפוי בביצוע במהלך השנה הקרובה ואת העוסקים בו.
קרדיטים:
- מזמין: "רכבת ישראל", אגף ביצוע בחטיבת פיתוח, מנהלת הקו; אינג' אוקסנה טפליצקי, מפקח; דן אטיאס
- ניהול ופיקוח: צוות ח.פ.ת, מנהל הפרויקט; אינג' מתן הראל. אינג' עידן לב, אינג' דוד פסו
- מתכנן מוביל: מתכנן מוביל: "גרונר ד.א.ל מהנדסים"
- קונסטרוקציה: "שמיר פוזנר בראון מהנדסים יועצים"
- קבלן ראשי: "דני ונונו"
אין תגובות