אשמח לדעת מה דעתך בנושא איטום תקרת חניון, כאשר מעל תקרה זו - עתיד להיות מילוי ושטחי פיתוח וגינון. האם את האדניות\אלמנטי הבטון שעל תקרה זו, תמליץ לבצע "מנותקים" (מעל בטון ההגנה על האיטום) או ישירות על הבטון של התקרה, כך שיהיה צורך "לעלות" עם יריעות האיטום על אלמנטי הבטון השונים. אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי כראוי.
האיטום, כשמו כן הוא, מונע חדירת מים למבנה, מהכיוון אותו הוא אוטם (יש הרבה כשלי איטום הנובעים מחדירת מים ראשונית "מהצד", שלא דרך האיטום).
כאשר חודרים מים למבנה בטון מזויין הם גורמים שני סוגי נזקים: - נזק קצר טווח כגון רטיבות, עובש, התנפחות ציפויים (טיח) וכדומה. נזקי הרטיבות בלבד אינם פוגמים בחוזק הבטון והמבנה. - נזק ארוך טווח של התפתחות התנאים לקורוזיה, וקורוזיה בפועל. הקורוזיה (חלודה) מנפחת את הברזל ומקטינה את שטח החתך שלו, עד אפשרות לנתק
התנפחות הברזל סודקת את הבטון ומחלישה אותו. סדיקת הבטון גורמת לכשלי איטום וחדירת אווירה קורוזיבית בייתר שאת.
תודה ללירן על התגובה המהירה המאפשרת העלאת תמונות:
סדיקה קורוזיבת (רוחבית) בעקבות חדירת מים לסדק:
סדיקה קורוזיבת (רוחבית) בעקבות חדירת מים לסדק נוסף, כנראה תפר בין יציקות:
שלום רב
אשמח לדעת מה דעתך בנושא איטום תקרת חניון, כאשר מעל תקרה זו - עתיד להיות מילוי ושטחי פיתוח וגינון. האם את האדניות\אלמנטי הבטון שעל תקרה זו, תמליץ לבצע "מנותקים" (מעל בטון ההגנה על האיטום) או ישירות על הבטון של התקרה, כך שיהיה צורך "לעלות" עם יריעות האיטום על אלמנטי הבטון השונים. אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי כראוי.
תודה רבה !
איטום תקרת חניון עליה מתוכנן גן חשוב ביותר.
האיטום היעיל הוא איטום חיובי (על רצפת הגן).
גן מטופח, מושקה ומדושן, מהווה סביבה מאוד רטובה וקורוזיבית לבטון שמתחתיו ומצדדיו.
בתקרת חניון כזה שבוצע בפרוייקט יוקרתי לפני כ- 5 שנים בלבד, יש חדירות מים, וקורוזיה מואצת בתקרה שכבר מתקרבת לנזק קונסטרוקטיבי.
רציתי לשאול את חגי האם לדעת יצרן MCI שימוש במעכב הקורוזיה מייתר את השימוש ביריעות איטום שעליהם שעל לירון.
אופתע אם זו תהיה דעתכם.
לירון שאל ולא שעל. אין כבר שועלים בארץ.
השימוש במעכבי קורוזיה אינו מייתר את האיטום.
האיטום, כשמו כן הוא, מונע חדירת מים למבנה, מהכיוון אותו הוא אוטם (יש הרבה כשלי איטום הנובעים מחדירת מים ראשונית "מהצד", שלא דרך האיטום).
כאשר חודרים מים למבנה בטון מזויין הם גורמים שני סוגי נזקים:
- נזק קצר טווח כגון רטיבות, עובש, התנפחות ציפויים (טיח) וכדומה.
נזקי הרטיבות בלבד אינם פוגמים בחוזק הבטון והמבנה.
- נזק ארוך טווח של התפתחות התנאים לקורוזיה, וקורוזיה בפועל.
הקורוזיה (חלודה) מנפחת את הברזל ומקטינה את שטח החתך שלו, עד אפשרות לנתק
התנפחות הברזל סודקת את הבטון ומחלישה אותו.
סדיקת הבטון גורמת לכשלי איטום וחדירת אווירה קורוזיבית בייתר שאת.
תודה ללירן על התגובה המהירה המאפשרת העלאת תמונות:
סדיקה קורוזיבת (רוחבית) בעקבות חדירת מים לסדק:
סדיקה קורוזיבת (רוחבית) בעקבות חדירת מים לסדק נוסף, כנראה תפר בין יציקות:
כפי שזה נראה הדרך היחידה לחפור מסביב ולאטום מחדש
רצוי לשלב יריעות או חומרים עמידים לשורשים
רצוי להתשמש בשרותיו של יועץ איטום לתכנון האיטום מחדש
בהעדר מים חדשים לא יהיה המשך לקורוזיה
את מה שניזוק אי אפשר לתקן (גם לא בעזרת חומרים אלו או אחרים)
אם יש חשש ליציבות התקרה יש לבחון אפשרות להדביק בצידה התחתון יריעות גרפית - לאחר תכנון של קונסטרוקטור המכיר שיטה זו
אין כל ביטחון שמעכבי קורוזיה אכן פועלים
יש מי שמנסה למכור אותם לכל דבר דרך האתר
נראה כמו סדק שניתן לאטום באמצעות הזרקות של חומרים
פוליאוריטניים, אם אין אפשרות להגעה מן השטח העליון אם העניין
עדיין רלוונטי שוחח איתי בטלפון 052-6687785
איניביטורים איכותיים אכן עובדים ואפילו עובדים מצוין.
אין ספק שאלו מאריכים את חיי הברזל גם מעבר לתקיפת מים או כלורידים אלא גם גזים כמו דו תחמוצת הפחמן שנפלטים מרכבים.
הוסף תגובה חדשה