קריסת עמוד!!!?

19 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
maher455
התמונה של maher455
 שלום רב לכולם  נשאלתי שאלה

 שלום רב לכולם


 


נשאלתי שאלה על התמונה הזאת


 


 


 



 


מה גרם לקריסת העמוד?


 


האם זאת טעות של קונסטרוקטור


 


או בעיה בבטון?


 


והכי חשוב!


איך פותרים הבעיה אחרי קריסת העמוד ושקיעת התקרה כמו שראינו בתמונה


מה אתם אומרים על זה?


 

CivilEng2011-7-22 15:7:16
nemer
התמונה של nemer
זה טעות המתכנן !!!!בגלל שלא

זה טעות המתכנן !!!!


בגלל שלא שם חישוקים במקום הזה - במיוחד בחיבור תמיד שמים בצפיפות כל 10 ס"מ.


או אולי קבלן פיספס ובפיקוח עליון לא ראו את זה .


פיתרון: אפשר לשים תמיכות זמניות , להרוס את העמוד ולבנות מחדש עם חיבור קוציים כימיים.

nemer2010-10-18 7:54:53
מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
מעניין, נראה כי המבנה לא

מעניין, נראה כי המבנה לא אוכלס עדין ועומד כבר זמן רק, אני לא מזהה שיש טיח\צבע על התקרה ומכאן למד על כך.


באיזור זה חסרים חישוקים, כמו שנימר ציין, החתך האפקטיבי של העמוד כמעט ואינו קיים, רוב הבטון נשר והמוטות התחילו לקבל את כוחות הלחיצה (מה שלא אמור לקרות,זה אמור לעבור לבטון). מה אפשר לעשות ? לתמוך באופן זמני את הקורות, להרוס את העמוד ולהציב עמוד פלדה או בטון.

CivilEng2010-10-17 19:45:31
a_boimel
התמונה של a_boimel
נמרעמוד לא קורס בגלל מחסור

נמר


עמוד לא קורס בגלל מחסור בחישוק אחד או שנים. החוסר בחישוקים רק עזר לכך


כפי הנראה העמוד נשא עליו עומסים גדולים הרבה מעבר למתוכנן או לחילופין חוזק הבטון באזור זה היה נמוך מהנדרש באופן קיצוני.


הבטון בראש העמוד לא עמד בלחץ והתפרק, החוסר בחישוקים הוסיף החלשה של הבטון בכך שהבטון לא היה כלוא .


עם התפרקות הבטון עבר העומס למוטות הברזל שלא היו מסוגלים לעמוד בלחץ וקרסו כלפי חוץ.


אבדן כשר הלחיצה של העמוד גרמו לשקיעת הקורה הראשית והעברת העומסים לעמודים שכנים, תוך רדיסטרבוציה של הכוחות והמומנטים בקורה זאת עד לקבלת שווי משקל חדש

nemer
התמונה של nemer
אני לא כל כך הבנתי. אם אתה

אני לא כל כך הבנתי. אם אתה רוצה תתקשר עלי ואני אסביר לך . פעם עשיתי מחקר גדול בתחום העמודים ופרטי זיון בהם.

a_boimel
התמונה של a_boimel
נמראם אתה לא הבנת אז אתה רוצה

נמר


אם אתה לא הבנת אז אתה רוצה להסביר לי ???


חוץ מזה חישוקים לא סמים אלא מספקים או שמים


סמים זה נרקוטיקס

nemer
התמונה של nemer
קודם כל לא צריך להתעצבן. אם

קודם כל לא צריך להתעצבן. אם היו חישוקים לא היה מתפרק. אני לא מאמים שבטון עבר את העומס המותר עליו. עמוד הוא בערך 20/30  צריך להעמיס אותו יותר מ 300 טון לכשל. אני חושב שהמבנה הזה לא כל כך גבוהה. ועמוד לא הגיעה לעומס כזה.


מרוב הבדיקות שעשית בארץ עמודים מתפרקים בגלל הזיון לא נכון או חלודה.

a_boimel
התמונה של a_boimel
נמראני רואה שיש לך בעיות

נמר


אני רואה שיש לך בעיות בחשבון


עמוד של 20/30 ,גם לא גבוה במיוחד, יכשל בהרבה פחות מ 300 טון ואפילו אם יש לו חישוקים כנדרש

nemer
התמונה של nemer
קודם כל אם תוריד כל המקדמים

קודם כל אם תוריד כל המקדמים תגיע  ל300 טון (חומר וכוח).


אולי יש לי בעיה בחישבון לך כנראה  יש בעיה בלתת כבוד לאנשים ולכתוב כמו בן אדם

a_boimel
התמונה של a_boimel
נמרעמוד 20/30 נותן שטח חתך של

נמר


עמוד 20/30 נותן שטח חתך של 600 ס"ר


אם נלחץ אותו עד לשבירה של הבטון נקבל (בהנחה של ב -30)


300*600=180000 שזה 180 טון


וזאת לפני שלקחנו בחשבון את גובה העמוד


אין שום סכוי שבעולם שעמוד כזה יחזיק 300 טון


וחוץ מזה אין צורך לקחת כל דבר באופן אישי

nemer
התמונה של nemer
תוריד גם מקדם ביטחון לעומס

תוריד גם מקדם ביטחון לעומס 180*1.45 =260 טון

Amit Dayan
התמונה של Amit Dayan
אני לא יודע עד כמה מה שאני

אני לא יודע עד כמה מה שאני הולך להגיד נכון לגבי בטון מזויין, אבל בכל זאת:
נראה שהשקיעה בקורות שנתמכו על העמוד הכניסה את העיבורים לתחום הפלסטי. הריסה של העמוד ובנייה מחדש תשאיר את הרכיבים בתחום הזה, שקרוב הרבה יותר לעיבור השבר וכמובן לא מפצה על הכפיפה שכבר נוצרה וסביר שאינה תקנית בשירות.
לדעתי כדי להגיע לתיקון "טוב" יהיה צורך "לעבר" את הרכיבים ששקעו בכיוון הנגדי (מעלה) עד לנקודה שממנה החזרה האלסטית תתן עיבור (שקיעה) שקרובה לאפס כלומר יש "לדחוף" את הרכיבים מעלה מעבר לאוברקאנט העמוד החדש שנכניס.
מה אתם חושבים?

nemer
התמונה של nemer
אתה צודק ב100 % התיקון הוא רק

אתה צודק ב100 % התיקון הוא רק לעמוד . יש אופצייה  להרים את התקרה ומתחת לשים פרופיל פלדה .

a_boimel
התמונה של a_boimel
נמראתה עדיין טועהאתה צריך

נמר


אתה עדיין טועה


אתה צריך לחלק במקדם הביטחון ולא להכפיל


כלומר אם העמוד מסוגל לשאת 180 טון (והוא לא) אזי העומס בפועל עליו אסור שיעלה על 180/1.45


שזה 124 טון


להערכתי מבלי לחשב, עומס תכן על עמוד כזה כשלוקחים בחשבון לחץ בטון מותר מקדמי ביטחון לעומסים גובה עמוד וכד' יכול להיות בערך 40 טון


 

nemer
התמונה של nemer
לא הבנת אותי .נניח היה  לי

לא הבנת אותי .


נניח היה  לי 300 טון עומס תכן זה אומר שיש לי 300/1.45 עומס שירות = 205 טון.


הבטון מסוגל לקבל 0.2*0.3*3000=180 טון.


קצת חסר בערך עמוד מחזיק 280 טוןבלי שום מקדמים.


אם כמו שאתה אומר יש קריסה ההתפרקות צריכה להיות באמצע לפי קריסת אולר.


http://www.google.co.il/imgres?imgurl=http://cee.engr.ucdavi s.edu/faculty/chai/Research/Planar%2520Wall%2520Stability/Wa llcolumn5.jpg&imgrefurl=http://cee.engr.ucdavis.edu/facu lty/chai/Research/Planar%2520Wall%2520Stability/struct-walls .htm&h=432&w=293&sz=38&tbnid=7g-JN0VhU59wxM: &tbnh=126&tbnw=85&prev=/images%3Fq%3Dcolumn%2Bbu ckling&zoom=1&q=column+buckling&hl=iw&usg=__ cU6bAv_WUb3nVxXekMWnzVuMzsM=&sa=X&ei=3lu8TIXfDcnCswb mxeDMDQ&ved=0CBsQ9QEwBQ

nemer2010-10-18 16:39:46
a_boimel
התמונה של a_boimel
נמרהתמונות האלה לא רלוונטיות

נמר


התמונות האלה לא רלוונטיות למקרה והן מתייחסות לנסויים של לחיצה ומתיחה ציקליים


אם אתה עדיין טוען שעמוד של 20/30 ס"מ מסוגל לשאת יותר מ 300 טון אז אני מקווה שלא יצא לי להיות במבנה שאתה תכננת


גם לא יזיק לך להודות בטעות. אפילו אני טועה לפעמים

nemer
התמונה של nemer
nemer2010-10-18 20:32:10

nemer2010-10-18 20:32:10
a_boimel
התמונה של a_boimel
נמרכנס להודעות פרטיות

נמר


כנס להודעות פרטיות

הוסף תגובה חדשה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.