תחזוקת כבישים מתחלקת לתחזוקה מונעת (כלומר פעולות שעושים כדי למנוע הריסה במצב בו הכביש עוד תקין) ותחזוקה מתקנת (כלומר תיקוני סדקים, בורות ואפילו החלפת כל האספלט).
הדרך המובילה לביצוע תחזוקה מונעת היא באמצעות מריחת חומר מגן בעובי של כ1ממ על גבי הכביש. חומרים מגינים כאלה הם בדר"כ אמולסיות מבוססות מים המכילות ביטומן (בדר"כ מסוג PG68), מים ואמולסיפייר (חומר העוזר ל2 האחרים להתערבב). בארץ חברות רבות מייצרות אמולסיות לכבישים, לדוגמא פזקר. דוגמא לחומר מגן שלא מבוסס מים הוא טי-אל 2000 של חברת חליק, שלא רק מגן על הכביש מפני חדרית מים, קרני שמש ומזיקים אחרים, טי-אל גם מוכח כמרענן האלסטיות של הביטומן בכביש שעליו יישמו אותו.
בעוד אמולסיות נחשבות זולות ופחות איכותיות, חומרים לדוגמת טי-אל 2000 נחשבים מעט יקרים יותר (פרימיום), אך שניהם כמובן זולים משמעותית מיישום אספלט חדש. תהליך המיגון הזה נקרא באנגלית seal coat. שני האפליקציות שתיארתי מיושמות ללא חימום.
בקשר תיקוני אספלט, כאן יש כבר מגוון רחב של חומרים. החל מאספלט קר לתיקון בורות עד משאיות עם אינפרא אדום ולחץ (ראה ג'ט פאטצ'ר). השיטות המקובלות ל"תיקוני חירום" הם באמצעות אספלט קר. התיקון הזה "ידוע לשמצה" מכיוון שלרוב הוא מחזיק רק מספר חודשים (עד החורף) לפני שהבור נפער שוב. משתמשים בו כדי לשמור את הכביש סביר עד שרשות המחזקת תעשה תיקונים רציניים יותר באספלט חם (לא מביאים משאית אספלט לתיקון בור אחד). חומר הביניים בקטגוריה הוא אספלט מקורצף קר לתיקון בורות של חברת חליק המבוסס על אבני כביש ישנות שמוחזרו לתכונות כביש אספלט חדש. מכיוון שמדובר באותו אספלט המצוי בכביש שאותו מתקנים, הבור הסתום ישאר סתום שנים רבות (כמו תיקון באספלט חם) כאשר העבודה יכולה להתבצע בקור או בחורף (כמו אספלט קר).
עם החור הזה ניתן גם לבנות כבישים חדשים ממש ולמחזר את אבני האספלט הישנות שאחרת מוגדרות כפסולת. הטכנולוגיה הזאת נמצאת כרגע בבדיקה של המדען הראשי למענק פרס קידום טכנולוגיות מיחזור והגנת הסביבה.
ההפרדה בין אפליקציות חמות לקרות נמצאת גם בתיקוני סדקים, כאשר כמו כתבתי חומר חם מסובך ליישום וחומרים קרים איכותיים לא קל למצוא.
אשמח לתת עוד מידע ותוכל גם לקרוא באתר חליק בע"מ (אנגלית)
האם התייחסת בעבודתך למה שמופיע לאחרונה המון בכבישי הארץ, תיקונים בצורת נחשים שחורים, ברוחב של כמה ס"מ, מבריקים, אשר רכיבה עם דו גלגלי עליהם מסוכנת? במיוחד באווירה רטובה וסיבובים מסוכנים.האם יש בעבודה התייחסות לגורם החיכוך הנדרש על פי חוק בתיקונים.
אם כן אשמח לקבל את העבודה ל levsade1@gmail.com , תודה מראש.
האם התייחסת בעבודתך למה שמופיע לאחרונה המון בכבישי הארץ, תיקונים בצורת נחשים שחורים, ברוחב של כמה ס"מ, מבריקים, אשר רכיבה עם דו גלגלי עליהם מסוכנת? במיוחד באווירה רטובה וסיבובים מסוכנים.האם יש בעבודה התייחסות לגורם החיכוך הנדרש על פי חוק בתיקונים.
אם כן אשמח לקבל את העבודה ל levsade1@gmail.com , תודה מראש.
האם התייחסת בעבודתך למה שמופיע לאחרונה המון בכבישי הארץ, תיקונים בצורת נחשים שחורים, ברוחב של כמה ס"מ, מבריקים, אשר רכיבה עם דו גלגלי עליהם מסוכנת? במיוחד באווירה רטובה וסיבובים מסוכנים.האם יש בעבודה התייחסות לגורם החיכוך הנדרש על פי חוק בתיקונים.
אם כן אשמח לקבל את העבודה ל levsade1@gmail.com , תודה מראש.
היכן ניתן למצוא חומר על תחזוקת כבישים
היי עוז,
עברו כמה שנים אך אשמח לקבל את העבודה בנושא תחזוקת כבישים.
PAZ.AMICHAI@ֲGMAIL.COM
היי דני אשמח לקבל את העבודה על הכבישים
Tur6070@gmail.com
היי דני אשמח לקבל את העבודה על הכבישים
Tur6070@gmail.com
שלום אודי,
תודה רבה אני כבר עשיתי את העבודה שהייתי צריך
היי אודי, אודה לך באם תעביר לי את העבודה - תודה רבה
pmo.expertises@gmail.com
אתה יכול לשלוח לי בבקשה
אתה יכול לשלוח לי בבקשה
8izi8@walla.com
danco495@gmail.com
היי אודי העבר לי את העבודה בבקשה
drhorev@gmail.com
תודה
היי אודי תשלח לי בבקשה
שלחתי תהנה
danco495@gmail.com
ilans@tauex.tau.ac.il
בתודה מראש
אילן
אשמח אם תוכל להעביר לי את העבודה
haimsit@gmail.com
היי אודי,
האם התייחסת בעבודתך למה שמופיע לאחרונה המון בכבישי הארץ, תיקונים בצורת נחשים שחורים, ברוחב של כמה ס"מ, מבריקים, אשר רכיבה עם דו גלגלי עליהם מסוכנת? במיוחד באווירה רטובה וסיבובים מסוכנים.האם יש בעבודה התייחסות לגורם החיכוך הנדרש על פי חוק בתיקונים.
אם כן אשמח לקבל את העבודה ל levsade1@gmail.com , תודה מראש.
היי אודי,
האם התייחסת בעבודתך למה שמופיע לאחרונה המון בכבישי הארץ, תיקונים בצורת נחשים שחורים, ברוחב של כמה ס"מ, מבריקים, אשר רכיבה עם דו גלגלי עליהם מסוכנת? במיוחד באווירה רטובה וסיבובים מסוכנים.האם יש בעבודה התייחסות לגורם החיכוך הנדרש על פי חוק בתיקונים.
אם כן אשמח לקבל את העבודה ל levsade1@gmail.com , תודה מראש.
היי אודי,
האם התייחסת בעבודתך למה שמופיע לאחרונה המון בכבישי הארץ, תיקונים בצורת נחשים שחורים, ברוחב של כמה ס"מ, מבריקים, אשר רכיבה עם דו גלגלי עליהם מסוכנת? במיוחד באווירה רטובה וסיבובים מסוכנים.האם יש בעבודה התייחסות לגורם החיכוך הנדרש על פי חוק בתיקונים.
אם כן אשמח לקבל את העבודה ל levsade1@gmail.com , תודה מראש.
היי אודי, אשמח אם תוכל להעביר לי את העבודה.
lihimarkov@ensamble.co.il
govatasia@gmail.com
מעוניין לרכוש את העבודה לקיראה
היי אודי,
אשמח לעבודה שהגשת. ido.rsdr@gmail.com
תודה רבה !!
השרשור הזה הוקפץ לראש הרשימה...
מי שמחפש חומר בנושא תחזוקת כבישים יוכל להיעזר גם במפרט הכללי של נתיבי ישראל:
https://www.iroads.co.il/gb-catalog
תחזוקת מיסעות מופיעה בפרק 51.21 .
היי אודי
תוכל לשלוח לי את העבודה ל Y7139911@gmail.com
תודה!
היי אודי
תוכל לשלוח לי את העבודה ל Y7139911@gmail.com
תודה!
הוסף תגובה חדשה