לצד העומסים הקובעים והאופייניים שפועלים על מיסעת הגשר. מתכננים לוקחים בחשבון דפורמציות מאולצות/מרוסנות עקב הצטמקות וזחילה של הבטון.
כמו כן, יש לתת חשיבות רבה לשינויי טמפרטורה שגורמים להתפשטות/התקצרות המיסעה.
התפר הקונסטרוקטיבי בא כדי ל"ספוג" את התזוזה במיסעה עקב מפל טמפרטורה או רעידת אדמה.
מידת המרווח של התפר תלויה, אם כך בתזוזות הנגרמות עקב השינויים בטמפרטורה וגם בתזוזות הנגרמות בשל תנודות מרעידות אדמה. בגשרים הנשענים על סמכי ניאופרין המידה של התפר תלויה באופן ישיר בקשיחות של הסמכים ובכוח התכן לרעידת אדמה.
מה שאנחנו רואים בתמונות של לירן, הינו פס המפריד בין מיסעת הגשר לפלטת הגישה.
בגשר מעניין שבנו בצרפת, נתנו חשיבות רבה להשפעת מפלי טמפרטורה. סכימה הסטטית של הגשר נבחרה בהקפדה כך שהגשר יוכל להתגבר על מפלי הטמפרטורה וכדי ששינויי הטמפרטורה לא יפגעו ביציבות ההגשר. המגדלים בעצם מהווים את תפר ההתפשטות של הגשר. כל מגדל חצוי לשני חלקים לכל צד של המיסעה. גאוני !
1. האם יש סיבה לכיוון האלכסוני של התפר ? 2. לדעתי זה לא תפר התפשטות זה חיבור בין מסעה קיימת לגשר 3. למה צריך תפרי התפשטות בגשר (תקרה תלויה) הלחצים מתפשטים לכיוון למטה (מתיחה)
1. הכיוון האלכסוני הוא כיוון שהנציב הגשר הוא בזווית לעומת הדרך.
2. זה לא הגיוני מה שאתה אומר. מיסעה קיימת שבעבר נעצרה בנקודה של החיבור? זה אכן פרט התפשטות.
3. הגשר מועמס בעומסים קבועים וניידים שהכיוון הטבעי שלהם הוא גרביטציוני. אך כאשר יש שינויי טמפרטורה, החתך של הגשר מועמס בכיוון אופקי. תמונת המאמצים בחלק העליון של המיסעה (לחיצה/מתיחה) רוצה לגרום למיסעה להתפשטות/התקצרות.
הוסף תגובה חדשה
רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !
על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).
מה זה הפס שחוצה את הנתיבים מימין לשמאל ולמה הוא משמש ?
נראה לי שזה חיבור של גשר כלומר בדיוק שם מתחיל הגשר
ולמה הוא משמש אני לא יודע אבל אני ינסה: אולי כדי לשחחר מאמצים או תזוזות מהגשר?
תפר התכווצות \ התארכות
מעולה.תוכל לפרט מעט ?
תפר התפשטות המחבר בין המיסעה לפלטת הגישה באזור נציב קצה של הגשר. פרט התפשטות לנציב קצה משתנה מגשר לגשר.
סבבה, אם תוכל לפרט קצת למה מיועד - יהיה מעולה
אם תחכה לשעות הערב בשמחה..
לצד העומסים הקובעים והאופייניים שפועלים על מיסעת הגשר. מתכננים לוקחים בחשבון דפורמציות מאולצות/מרוסנות עקב הצטמקות וזחילה של הבטון.
כמו כן, יש לתת חשיבות רבה לשינויי טמפרטורה שגורמים להתפשטות/התקצרות המיסעה.
התפר הקונסטרוקטיבי בא כדי ל"ספוג" את התזוזה במיסעה עקב מפל טמפרטורה או רעידת אדמה.
מידת המרווח של התפר תלויה, אם כך בתזוזות הנגרמות עקב השינויים בטמפרטורה וגם בתזוזות הנגרמות בשל תנודות מרעידות אדמה. בגשרים הנשענים על סמכי ניאופרין המידה של התפר תלויה באופן ישיר בקשיחות של הסמכים ובכוח התכן לרעידת אדמה.
מה שאנחנו רואים בתמונות של לירן, הינו פס המפריד בין מיסעת הגשר לפלטת הגישה.
בגשר מעניין שבנו בצרפת, נתנו חשיבות רבה להשפעת מפלי טמפרטורה. סכימה הסטטית של הגשר נבחרה בהקפדה כך שהגשר יוכל להתגבר על מפלי הטמפרטורה וכדי ששינויי הטמפרטורה לא יפגעו ביציבות ההגשר. המגדלים בעצם מהווים את תפר ההתפשטות של הגשר. כל מגדל חצוי לשני חלקים לכל צד של המיסעה. גאוני !
http://www.doxtop.com/browse/2903dd36/the-construction-of-mi llau-viaduct-illustrated.aspx
מגניב !
תודה רבה רבה
1. האם יש סיבה לכיוון האלכסוני של התפר ?
2. לדעתי זה לא תפר התפשטות זה חיבור בין מסעה קיימת לגשר
3. למה צריך תפרי התפשטות בגשר (תקרה תלויה) הלחצים מתפשטים לכיוון למטה (מתיחה)
ארז
1. הכיוון האלכסוני הוא כיוון שהנציב הגשר הוא בזווית לעומת הדרך.
2. זה לא הגיוני מה שאתה אומר. מיסעה קיימת שבעבר נעצרה בנקודה של החיבור? זה אכן פרט התפשטות.
3. הגשר מועמס בעומסים קבועים וניידים שהכיוון הטבעי שלהם הוא גרביטציוני. אך כאשר יש שינויי טמפרטורה, החתך של הגשר מועמס בכיוון אופקי. תמונת המאמצים בחלק העליון של המיסעה (לחיצה/מתיחה) רוצה לגרום למיסעה להתפשטות/התקצרות.
הוסף תגובה חדשה