שלום לירן הגשר מלוכלך מכמה סיבות העמודים המסומנים בעיגול נקדחו בקרקע שפניה היו בוגבה הגשר אחר כל על הקרקע הניחו לוחות עץ ובנו את התבנית של הגשר.על האדמה לאחר שהבטון התייבש חפרו מתחת לגשר חשפו את העמודים שבעצם היו קידוח באדמה. התבנית נפלה לרצפה והגשר נשאר באויר בעצם במקום לבנות גשר חפרו מתחתיו חסכו בניית פיגומים ועוד גם צנור המים האוירי היה פעם באדמה קו האפס אפס המקורי היה שיא גובה בסיס הגשר
לגבי הסמכים מהחידה הראשונה נראה לי שחפרו בור עם קירות ישרים לפני שיצקו את הגשר . משני צידי הגשר יצקו פנימה ביסוס אחר כך קדחו את המיקרופייל שיהוה את הרגליים לאחר שכל הסיפור התייבש יצקו את הגשר על שני הסמכים והעמודים ורק בסוף חשפו הכל
חידבה ב נראה לי הרמז בחידה א קדחו קידוח עמוק עד מתחת לשכבה 4 יצקו את העמודים אחר כך יצקו בטון מונח של שכבה 1 לאחר הייבוש חפרו מתחת ל1 קיבלו תקרה יצקו את 2 על הקרקע החדשה שהיא בעצם רצפה 2 שוב לאחר הייבוש ירדו עוד מפלס וכך האלה הרי זה מיועד לחניון ובכל מקרה יש שיפוע לכלי הרכב וכך ירד כלי החפירה בשיטת ה top down
אם בגשר בשיטה הקונוונציונאלית, היינו קודם כל בונים עמודים ואח"כ מניחים קורות\לוח"דים\יציקה אופקית - כאן עובדים בדיוק ההיפך...
מהלך הביצוע:
1. הקרקע במצב הטבעי.
2. קידוח כלונסאות/ חפירת הסמכים (בגשר זה בוצע באמצעות מכונת סלארי שבצעה slurry walls). הרחבה בנושא: http://en.wikipedia.org/wiki/Slurry_wall כפועל יוצא מכך - לאחר חשיפתן למעשה יש לנו כבר קיר שרק נותר לצפות אותו - על מנת להגיע לפני שטח אחידים וחלקים.
בהמשך אני אשמח מאוד לכתוב מאמר מורחב על שיטת הסלארי.
3. הנחת קורות\לוחות דרוכים\יציקת אלמנטים טרומיים\יציקה באתר - של האלמנטים האופקיים (בסיס הגשר).
4. לאחר קבלת חוזק סופי - ניתן להתחיל ולחפור ובכך לחשוף את תוואי המעבר שמתחת לגשר.
יתרונות
1. אין צורך בטפסנות.
2. עבודה מהירה.
3. אין הפרעה לתנועה/ איזור סמוך מאחר ואין צורך לחפור.
4. אם היו רוצים להקים בשיטה הקונוונציונאלית - כלומר היה צריך לחפור ורק אז להתחיל בעבודות הגישור - סביר להניח שהיה צריך לעשות דיפון... ובכך לייקר את העלויות.
אם מישהו מכיר את המינוח המקצועי בעברית ובאנגלית - אשמח מאוד. יש מצב שהמינוח המקצועי הוא גשר מונח למרות שאני חושב שבלועזית מדובר על Top Down bridge constuction.
אחלה חומר בידוד נקרא רונדופן משמש לצרכי בידוד . מניחים אותו בקירות חיצוניים באדמה לפני שמכסים באדמה ולאחר שאטמו את הקירות למניעת פגיעה בזפת האיטום. משמש לחומר בידוד חום קור בגגות רעפים . בתקרות של חדרי כניסה שבהם התקרה היא רצפה של קומה מעל וצריך גמר יפה מעל חימום רצפתי בתוך מילוי החול ברצפה הלוחות בנויים כמו לגו משתלבים אחד בשני
לפי הרמז בתמונה החדשה נאה שהצילנדר הזה דומה בקוטרו לקוטר המקדח. אז עושה לי רושם שמאחר ושיטת הקלונס הזה היא "הצפת" הבור בבטון דרך צינור במקדח ואז הכנסת הברזל שבעצ ם המשקולת הזו היא מעין ויברטור שיורד לתוך החור ודוחס את הבטון , מוציא אויר ואז מחדירים את הברזל.
לפי הרמז בתמונה החדשה נאה שהצילנדר הזה דומה בקוטרו לקוטר המקדח. אז עושה לי רושם שמאחר ושיטת הקלונס הזה היא "הצפת" הבור בבטון דרך צינור במקדח ואז הכנסת הברזל שבעצ ם המשקולת הזו היא מעין ויברטור שיורד לתוך החור ודוחס את הבטון , מוציא אויר ואז מחדירים את הברזל.
שלום לחברי וחברות פורום CivilEng.
על מנת למשיך ולהרחיב את מאגר הידע המקצועי בפורטל - אני מכריז על משחק חדש
כל אחד ואחת מכם - יותר ממוזמן להציג תמונה\חלק מתמונה ועל הגולשים לנסות/לזהות ולהסביר מה רואים בה.
עם הזמן, כשיתחילו להצטבר ערכים/מושגים - נקבץ את התכנים למילון מקצועי עבור כולנו.
אם למישהו יש רעיון לשם קליט לרעיון/מייזם זה - נשמח לדעת
התמונות יעלו בפורום מילון מקצועי תחת הכותרת הנדסה - מה זה ?!
ברגע שתתקבל תשובה נכונה - אני אשנה את כותרת השרשור ואוסיף את התשובה הנכונה.
ב-ה-צ-ל-ח-ה !
קדימה - לתמונה/חידה הראשונה...
מה רואים בתמונה, מדוע היא מיוחדת... על פניו - סתם עוד גשר סטנדרטי ... ובכלל - מדוע הגשר כל כך מלוכלך ?!
שלום לירן
הגשר מלוכלך מכמה סיבות
העמודים המסומנים בעיגול נקדחו בקרקע שפניה היו בוגבה הגשר
אחר כל על הקרקע הניחו לוחות עץ ובנו את התבנית של הגשר.על האדמה
לאחר שהבטון התייבש חפרו מתחת לגשר חשפו את העמודים שבעצם היו קידוח באדמה.
התבנית נפלה לרצפה והגשר נשאר באויר
בעצם במקום לבנות גשר חפרו מתחתיו
חסכו בניית פיגומים ועוד
גם צנור המים האוירי היה פעם באדמה
קו האפס אפס המקורי היה שיא גובה בסיס הגשר
סחטיין. גשר בשיטת Top Down.
אשמח אם מישהו ירצה לתת הסבר על שלבי הביצוע.
אגב יעקב, יש לך רעיון באיזו שיטת ביצוע בחרו על מנת ליצור את הקירות (סמכים) עליהן נשען הגשר ?
קודם כל שבת שלום
מה עם הפרס הראשן
זה ראיתי פעם ראשונה שבנו בירושלים בירידה לשכונת רמות מה שנקרא גשר מונח
עכשיו אחשוב על הקירות תן כמה דקות
לגבי החידה הבאה מיד
לגבי הסמכים מהחידה הראשונה
יעקב 2010-5-21 20:35:52
נראה לי שחפרו בור עם קירות ישרים לפני שיצקו את הגשר . משני צידי הגשר
יצקו פנימה ביסוס
אחר כך קדחו את המיקרופייל שיהוה את הרגליים
לאחר שכל הסיפור התייבש יצקו את הגשר על שני הסמכים והעמודים
ורק בסוף חשפו הכל
חידבה ב
נראה לי הרמז בחידה א
קדחו קידוח עמוק עד מתחת לשכבה 4
יצקו את העמודים
אחר כך
יצקו בטון מונח של שכבה 1
לאחר הייבוש חפרו מתחת ל1 קיבלו תקרה
יצקו את 2 על הקרקע החדשה שהיא בעצם רצפה 2
שוב לאחר הייבוש ירדו עוד מפלס וכך האלה
הרי זה מיועד לחניון ובכל מקרה יש שיפוע לכלי הרכב וכך ירד כלי החפירה
בשיטת ה top down
בשיטה זו עובדים הפוך - Top Down.
אם בגשר בשיטה הקונוונציונאלית, היינו קודם כל בונים עמודים ואח"כ מניחים קורות\לוח"דים\יציקה אופקית - כאן עובדים בדיוק ההיפך...
מהלך הביצוע:
1. הקרקע במצב הטבעי.
2. קידוח כלונסאות/ חפירת הסמכים (בגשר זה בוצע באמצעות מכונת סלארי שבצעה slurry walls). הרחבה בנושא: http://en.wikipedia.org/wiki/Slurry_wall כפועל יוצא מכך - לאחר חשיפתן למעשה יש לנו כבר קיר שרק נותר לצפות אותו - על מנת להגיע לפני שטח אחידים וחלקים.
בהמשך אני אשמח מאוד לכתוב מאמר מורחב על שיטת הסלארי.
3. הנחת קורות\לוחות דרוכים\יציקת אלמנטים טרומיים\יציקה באתר - של האלמנטים האופקיים (בסיס הגשר).
4. לאחר קבלת חוזק סופי - ניתן להתחיל ולחפור ובכך לחשוף את תוואי המעבר שמתחת לגשר.
יתרונות
1. אין צורך בטפסנות.
2. עבודה מהירה.
3. אין הפרעה לתנועה/ איזור סמוך מאחר ואין צורך לחפור.
4. אם היו רוצים להקים בשיטה הקונוונציונאלית - כלומר היה צריך לחפור ורק אז להתחיל בעבודות הגישור - סביר להניח שהיה צריך לעשות דיפון... ובכך לייקר את העלויות.
אם מישהו מכיר את המינוח המקצועי בעברית ובאנגלית - אשמח מאוד. יש מצב שהמינוח המקצועי הוא גשר מונח למרות שאני חושב שבלועזית מדובר על Top Down bridge constuction.
מעניין
אז נראה לי שלא הייתי רחוק מהתשובה
אגב את המושג גשר מונח המצאתי הרגע - כל הזכויות שמורות
next
חידה הבאה
ולחידה הבאה... מה זה זה ?!!!
קודם כל תודה צודק
עושה לי רושם
1. אלקטרומגנט להרמת פסולת מתכות
אני שובר את הראש כבר כמה ימים על שם למייזם החדש
אלקטרומגנט להרמת פסולת מתכותאהבתי את המקוריות... אבל Not
שתי אפשרויות נוספות
1. משקולת להריסת מבנים
2. אלמנט דפיקה או הידוק
מתחמם... נמתין לרעיונות נוספים.
מכבש להידוק קרקע
לפי המחוונים והמתיחה שרואים בכבל אני מנחש שזו בדיקה לשליפת כלונסאות. המחוונים ודאי מראים את עומס המתיחה ואת ההזזה שנוצרה?
התרומה שלי לחגיגה:
מהם הלוחות הצהובים? (הכף של הטרקטור לא קשורה)
אחלה חומר בידוד
נקרא רונדופן
משמש לצרכי בידוד . מניחים אותו בקירות חיצוניים באדמה לפני שמכסים באדמה ולאחר שאטמו את הקירות למניעת פגיעה בזפת האיטום. משמש לחומר בידוד חום קור בגגות רעפים . בתקרות של חדרי כניסה שבהם התקרה היא רצפה של קומה מעל וצריך גמר יפה
מעל חימום רצפתי בתוך מילוי החול ברצפה
הלוחות בנויים כמו לגו משתלבים אחד בשני
באמת נראה כמו רונדופן.
נעשה קצת ZOOM OUT לתמונה הקודמת שלי.
לפי הרמז בתמונה החדשה נאה שהצילנדר הזה דומה בקוטרו לקוטר המקדח.
אז עושה לי רושם שמאחר ושיטת הקלונס הזה היא "הצפת" הבור בבטון דרך צינור במקדח ואז הכנסת הברזל שבעצ ם המשקולת הזו היא מעין ויברטור שיורד לתוך החור ודוחס את הבטון , מוציא אויר ואז מחדירים את הברזל.
אמממ...לא כל כך, אבל אתה בכוון
לצערי התשובה לא נכונה
Why do I bother clailng up people when I can just read this!
Good to find an expret who knows what he's talking about!
הוסף תגובה חדשה