גשר מקטעים בדחיקה
בעשור האחרון החלו לצוץ בארצנו, גשרים המוקמים בשיטת ה"מקטעים בדחיקה", טכנולוגיה שהתפתחה עוד קודם לכן בצפון אמריקה.
טכנולוגיה זו מאפשרת הקמת גשר המורכב מאלמנטים טרומיים (אלמנטים טרומיים הנוצקו קודם לכן באתר) ובאמצעות ציוד מכאני - להחליק ולהוביל את המקטעים (האחד אחרי השני) כך שבסופו של תהליך, נקבל גשר מונוליטי המורכב משרשרת מקטעים המחוברים "בטור".
תצלום אוויר של גשר בדחיקה (חץ ירוק) שנבנה על ידי חברת ארנסון, עבור רכבת ישראל. הגשר יאפשר הנחת שתי מסילות רכבת נוספות - לכוון ראשון ציון מערב, במסגרת פרוייקט גשרי רכבת איילון דרום.
הגשר מוקם בין כביש נתיבי איילון צפון (חץ צהוב) ונתיבי איילון דרום (חץ אדום), מעל הכניסה לכביש מספר 1 (חץ כחול) ומעל מסילת רכבת פעילה (חץ לבן). שימו לב כי הקמת הגשר מתבצעת מעל צירי תנועה ראשיים (כביש ומסילת רכבת) וזאת מבלי להפריע לשגרת הפעילות.
יתרונות השיטה
1.
2. השיטה מאפשרת הקמת גשר בגבהים ובמפתחים גדולים וזאת מבלי הצורך בשימוש בפיגומים ותמיכות וזאת בניגוד לגשר "יצוק באתר".
3. בדרך כלל, קיצור לוח הזמנים ושימוש מופחת בכח אדם (חסכון בעלויות).
החסרונות בגשר יצוק באתר - לעומת גשר בשיטת הדחיקה
1. חסימה הרמטית של אזור העבודה - סגירת זמנית ומוחלטת של הכביש, הדרך או הנתיב והפסקת הפעילות השוטפת שהתקיימה מתחת לאזור העבודה, על מנת להקים מערכת תמיכות שתשמש בהמשך לבניית הגשר.
2. חסימה חלקית של אזור העבודה ע"י הקמת הסדר תנועה וביצוע ניתוב תנועה מחודש - בתמונה נוכל להתרשם ממערכת ניתוב זמנית המצרה ומתווה את הדרך לשני נתיבים בלבד וחסימת המעבר להולכי הרגל.
יציקת האלמנטים תעשה ב"חצר יציקה"(חץ צהוב) שהיא למעשה תבנית "עולה ויורדת" (חץ כחול) ובה יתבצעו היציקות באתר. מספר ימים לאחר היציקה (עם עליית חוזק הבטון) יורד מפלס החצר\מיטה (בתחתית המיטה ממוקמים "ג`קים" הידראוליים) והתבנית תפרד מאלמנט הבטון הקשוי.
בשיטה זו יבנו שני חצאי הגשר משני צידי המפתח וידחקו עד אשר שתתאפשר השלמת יציקה ביניהם (יציקה באתר) כך שנקבל בסופו של תהליך גשר מונוליטי הנשען על סמכים שנמצאים מחוץ לאזור המכשול. דוגמא לגשרים שנבנו בשיטה זו - מחלף חולון מזרח וגשר הולץ.
נשמע מסובך ? כל הפרטים - בחלק הבא ...
בתמונה - שלושה גשרים בדחיקה, מעל נחל פולג (בכניסה למכון וינגייט)
אין תגובות