שלום,
אני סטודנט להנדסה אזרחית ואני עושה עבודה על גשר מקטעים בשיטת הזיז המאוזן, קראתי את המאמר שמפורסם באתר על מחלף אם המושבות ואופן בניית הגשר.
עלו לי 3 שאלות ואשמח בבקשה להבהרה בנושאים:
1. בקטע של חיבור והרכבה, מצויין כי מוטות הדוודג משמשים לחיבור האלמנטים באופן זמני, עד להשלמת כבלי הדריכה ודריכתם. עם תום דריכת הכבלים, ישוחררו מוטות הדוודג.
בשעת תליית האלמנטים, הדוודגים משמשים להצמדתם הזמנית.
האם שיחרור מוטות הדוודג הינה פעולה שמתרחשת תמיד באופן בניית גשר בסגנון זה או שזהו מקרה ספציפי למחלף זה? אם זה תמידי או רק מקרה ספציפי ישנו הסבר הנדסי לכך?
2. בקטע של מדידה ובקרת איכות, מצויין שלצורך תיקון מדידה יונחו שימסים ובסגוריים מצויין קלינים ייעודיים. אך לאחר בירור על שני המושגים מצאתי כי שמסים וקלינים זה לא אותו דבר: שימס הוא פח שטוח וקלין הוא פריזמה בעלת חתך משולשי. ההאם טעיתי או שפשוט לא הבנתי את כונת המחבר?
3. כיצד מתמודדים עם הכוחות הנוצרים בזמן ההרכבה של הגשר, הרי עד הגעה למצב של סכמה סטטית סמך סמך הסכמה הסטטית היא זיז לכל כיוון באופן סימטרי.
תודה רבה על התייחסות.
הוסף תגובה חדשה