רשמים מה MeetUp של CivilEng - כיצד מנהלים סיכונים בפרויקט תשתיות מורכב?
נתחיל מהסוף: לא הייתם? הפסדתם. כי בבר התרל"ח, שבו נפגשנו השבוע במסגרת המיט אפ של CivilEng, היה מלא. מלא במידע, מלא בקהל, מלא בקהילתיות. כן, בענף הבנייה יודעים גם לבנות קהילה ולא רק מבנים. וב-CivilEng מטפחים את הקהילה הזו בשלל דרכים: בידע מקצועי, בהצגת מקרי מבחן, בשיתוף מידע ועוד.
>> הצטרפו לקהילות המקצועיות של CivilEng ב WhatsApp ושנו את התרבות בענף הבנייה
המסורת נמשכת
המיט אפ של CivilEng הוא כבר מסורת. כבר כמה וכמה מפגשים נערכו ואנשי הבנייה פוקדים את האירוע באופן קבוע. בירה, קאווה, צ'יפס ואדממה קיבלו את פני הבאים. הפעם התארח במיט אפ מהנדס יניב זוהר, מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה, ששוחח על הפרויקט ועל האתגרים הניהוליים וההנדסיים שהוא מציב בשל היותו מגה פרויקט.
האירוע נפתח בדברי ברכה של אייל לוין, ממייסדי CivilEng והמשיך עם אורי קורל, שהציג את CivilEng Academy. הארגון שם לעצמו למטרה להעביר ידע מקצועי לאנשי ענף הבנייה באמצעות קורסים יעודיים ויחודיים.
מימין: אייל לוין, CivilEng ומהנדס יניב זוהר
מיד לאחר מכן תפס זוהר את מקומו על הבמה. הוא סיפר על עבודת התשתית המורכבת בפרויקט הקו האדום: החפירה לתוך הקרקע, שינויי הסדרי התנועה, על השימוש בדקים שעליהם נוסעים הרכבים בזמן שהעבודה מתבצעת מתחת לאדמה ועוד. העוד סיפר זוהר כי העבודה בתחנות רבות בתל אביב אינה פשוטה: השטח שבו עובדים קטן מאוד, לעתים צמוד למבני מגורים ישנים, כך שנדרשת זהירות ויסודיות. הוא סיפר על האתגרים הקשורים למנהור, לבניית התחנות ודיבר על אתגרי הקרקע שניצבים בפני הפרויקט בשל מי התהום. עוד הוא סיפר כי מתבצעת עבודת ניטור ותיעוד של הבניינים שממוקמים ליד התחנות שכן לא תמיד ברור כיצד הם בנויים מפאת העובדה שהם נבנו לפני שנים רבות. עבודה רבה נעשית כדי להבין כיצד הם בנויים.
בהמשך סיפר זוהר בפירוט על התחנות והאתגרים בבנייתן. אורכה של תחנה רגילה יהיה כ-120 מטרים. זוהר חלק מנסיונו כי ניהול הסיכונים בפרויקט כזה מורכב מאוד, שכן עליו לקבל החלטות בהנתן סיכונים שמעלים יועצים שונים. כמו כן, הוא דיבר על היתרונות ועל האתגרים בעבודה מול ולצד חברות זרות בעלות ניסיון בפרויקטים מסוג זה.
הערב הסתיים בנטוורקינג פורה בין באי המפגש. תהיו בטוחים שהמפגש הבא, כבר בדרך...