אהלן יעקב, הגבתי בבוקר ובגלל בעיה טכנית ההודעה נמחקה, אנסה לשחזר את התגובה.
ראיתי שלא תמיד מעגנים את המנוף לקלונסאות ורק המשקולות שלו מחזיקות אותו. מה גם שלפעמים רואים קטע קטן של מסילת ברזל שעליה כאילו כל המנוף זז. האם זה נכון
לדעתי עיגון המנוף/עגורן מתבצע כאשר המבנה אותו בונים גבוה מהרגיל מעל 20-30 מ' שמצריך קשירות למבנה, ישנם מס' של עגורנים שלכל אחד יש את המאפיינים שלו ,אורך זרוע,כושר הרמה וכדומה. המסילה שאתה מדבר עליה קיימת והיא מאפשרת תנועה של העגורן קדימה ואחורה אם אני לא טועה,זה מצריך שהקרקע תהייה בעלת שיפוע שלא יותר מ2% ונראה לי שזה מתאים לבנייה של יותר ממבנה אחד ( מס' בניינים צמודים אחד לשני שאורך זרוע עגורן אחד יכול לכסות את כל השטח בעזרת תנועת העגורן על מסילה). שורה תחתונה לשאלתך אני חושב שההנחה שלך נכונה העגורן נע על מסילה והוא לא רתום לכלונסאות או כל ביסוס אחר,אלה יש לו משקולות בתחתית,אבל צריך לאמת את זה עם מומחים.
שאלה שניה הגיונית נראה שהמנוף לא מאוזן בגלל אורך השונה של הזרועות . ועוד עליהן יש משקולות ומנוע. אבל זה עומד. כיצד לא מופר האיזון בעת הרמת מטען בהנחה שכל הזמן המנוף היה מאוזן
בו מדובר בשיווי משקל של העגורן ,לדעתי אלו דברים שחושבו ע"י מהנדסים ,כלומר יש לעגורן תכונות שמאפיינות אותו ,כגון : כושר הרמה,אורן זרוע . ומן הסתם ככל שהזרוע ארוכה יותר כך המומנט שלו גדול יותר מה שמצריך יותר משקל מאחור . לדעתי כאשר העגורן לא מניף שום דבר מה שמחזיק את הזרוע הקדמית אלו הכבלים שעובדים למתיחה ובעת הרמת משקולת כל שהיא יש את הקוביות משקל מאחור שהם מאזנות את הזרוע . במחשבה שנייה יש משהו בדבריך, בוא נחשוב
אמממ תראה מה שאני חושב זה שהעגורן חושב לנשיאת משקל בקצה הזרוע ע"י משקל מסויים וכל מה שמתחת למשקל הזה כביכול " לא מזיז" או לא מפר את האיזון,לכן כשאין לו משקולת על הזרוע אין מה שיפר את האיזון,ונראה לי שמה שמחזיר זה הכח העצמי של העגורן (החומר פלדה ) + הכבלים שעובדים במתיחה.
דבר ראשון אני מקווה שמי שמחשב דברים כאלו יענה לנו במדוייק...
ביינתים אפשר להניח ,אומנם לא התעמקתי כמוך אם הזרוע אופקית כאשר היא לא מניפה כלום, אבל ממה שאתה אומר אפשר להסיק שכביכול יש שקיעה הפוכה (התרוממות ) וכאשר יש משקל שהעגורן מניף אז זה מביא את השקיעה לאפס או כמעט אפס.
עגורן על קבוע בסיס מסילה (ללא אפשרות לזוז) צולם בהוד השרון, עגורן שהתהפך (ללא שום קשר להיותו על מסילה). אפשר להשתמש בעגורן עם גלגלים ולקבע אותם על המסילה.
כוחות מתיחה בטירנים (6) הנוצרים בשל משקל המשקולות האחוריות (כשאין משא). הכוח נבלם על ידי התורן (8) מאחר והוא מקובע (בשיטה זו או אחרת) לבסיס (התורן קשיח). ברגע שהעגורן מרים משא, נוצרת הרפיית מאמצים וכוחות בתורן ומתחילים להתפתח כוחות בזרוע הקדמית, המועברים לטירנים הקדמיים ומשם מתנגדים לכח והמומנט הנוצרים על ידי המשקולות האחוריות.
לגבי ההגבהה. הג'קים מרימים את החלק העליום של העגורן בלבד, ממש מתחת לקורונה. ברגע שהקורונה הוגבהה קצת יותר מגובה החולייה,מכניסים את החולייה ומורידיאת הקורונה, מעלים את הכלוב וחוזר חלילה, עד לגובה הרצוי.
קראתי את הכתבה של לירן בנושא הרכבת מנוף באתר והשיקולים
בהעמדתו בשטח.
ראיתי שלא תמיד מעגנים את המנוף לקלונסאות ורק המשקולות שלו
מחזיקות אותו. מה גם שלפעמים רואים קטע קטן של מסילת ברזל
שעליה כאילו כל המנוף זז. האם זה נכון
שאלה שניה הגיונית נראה שהמנוף לא מאוזן בגלל אורך השונה של
הזרועות . ועוד עליהן יש משקולות ומנוע. אבל זה עומד. כיצד
לא מופר האיזון בעת הרמת מטען בהנחה שכל הזמן המנוף היה
מאוזן
שאלה שלישית. הכלוב המתרומם ברגע שמביאים חוליה נוספת . האם
הכלוב מחזיק את המנוף ומעלה אותו עם בוכנות בדי להוסיף
חוליה
תודה
אהלן יעקב, סליחה על התגובה המאוחרת, לא הבחנתי בשרשור.
יש פה סרטון נחמד ותשובה מלאה יותר - תקבל הערב, אני מתנצל...
http://www.civileng.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=391& PN=1&get=last
אהלן יעקב, הגבתי בבוקר ובגלל בעיה טכנית ההודעה נמחקה, אנסה לשחזר את התגובה.
ראיתי שלא תמיד מעגנים את המנוף לקלונסאות ורק המשקולות שלו
מחזיקות אותו. מה גם שלפעמים רואים קטע קטן של מסילת ברזל
שעליה כאילו כל המנוף זז. האם זה נכון
לדעתי עיגון המנוף/עגורן מתבצע כאשר המבנה אותו בונים גבוה מהרגיל מעל 20-30 מ' שמצריך קשירות למבנה, ישנם מס' של עגורנים שלכל אחד יש את המאפיינים שלו ,אורך זרוע,כושר הרמה וכדומה. המסילה שאתה מדבר עליה קיימת והיא מאפשרת תנועה של העגורן קדימה ואחורה אם אני לא טועה,זה מצריך שהקרקע תהייה בעלת שיפוע שלא יותר מ2% ונראה לי שזה מתאים לבנייה של יותר ממבנה אחד ( מס' בניינים צמודים אחד לשני שאורך זרוע עגורן אחד יכול לכסות את כל השטח בעזרת תנועת העגורן על מסילה). שורה תחתונה לשאלתך אני חושב שההנחה שלך נכונה העגורן נע על מסילה והוא לא רתום לכלונסאות או כל ביסוס אחר,אלה יש לו משקולות בתחתית,אבל צריך לאמת את זה עם מומחים.
שאלה שניה הגיונית נראה שהמנוף לא מאוזן בגלל אורך השונה של
הזרועות . ועוד עליהן יש משקולות ומנוע. אבל זה עומד. כיצד
לא מופר האיזון בעת הרמת מטען בהנחה שכל הזמן המנוף היה
מאוזן
בו מדובר בשיווי משקל של העגורן ,לדעתי אלו דברים שחושבו ע"י מהנדסים ,כלומר יש לעגורן תכונות שמאפיינות אותו ,כגון : כושר הרמה,אורן זרוע . ומן הסתם ככל שהזרוע ארוכה יותר כך המומנט שלו גדול יותר מה שמצריך יותר משקל מאחור . לדעתי כאשר העגורן לא מניף שום דבר מה שמחזיק את הזרוע הקדמית אלו הכבלים שעובדים למתיחה ובעת הרמת משקולת כל שהיא יש את הקוביות משקל מאחור שהם מאזנות את הזרוע . במחשבה שנייה יש משהו בדבריך, בוא נחשוב
אמממ תראה מה שאני חושב זה שהעגורן חושב לנשיאת משקל בקצה הזרוע ע"י משקל מסויים וכל מה שמתחת למשקל הזה כביכול " לא מזיז" או לא מפר את האיזון,לכן כשאין לו משקולת על הזרוע אין מה שיפר את האיזון,ונראה לי שמה שמחזיר זה הכח העצמי של העגורן (החומר פלדה ) + הכבלים שעובדים במתיחה.
אבל נצטרך לחכות לתשובות מהמומחים,זו דעתי הצנועה
נחכה לתשובות
שלומי תודה
אני מבין שקצת הצלחתי להביא אותך לתשובה שאני מקבל כל הזמן
חשבו על זה
אבל הגיונית משהו כאן לא מסתדר
אם הוא מאוזן כל הזמן אז ברגע שציפור תעמוד בקצה הזרוע כבר
הפרה את האיזון .במיוחד כמו שכתבת הזרוע הארוכה היא
"הבעייתית" כי כאן חל ממש חוק המנוף היא ארוכה וכל משקל
בקצה שלה יכול לשגע את האיזון
בדקתי בלא מעט אתרים וראיתי משהו שקשה לפעמים לראות מלמטה.
הזרוע הארוכה בזמן רגיל אינה אופקית לחלוטין אלא עולה כלפי
מעלה כ 10 עד 15 מעלות ואז יתכן שכאן נעוץ הסוד. שבעצם יש
לה שקיעה מסויימת על פי החישוב של המומנט
דבר ראשון אני מקווה שמי שמחשב דברים כאלו יענה לנו במדוייק...
ביינתים אפשר להניח ,אומנם לא התעמקתי כמוך אם הזרוע אופקית כאשר היא לא מניפה כלום, אבל ממה שאתה אומר אפשר להסיק שכביכול יש שקיעה הפוכה (התרוממות ) וכאשר יש משקל שהעגורן מניף אז זה מביא את השקיעה לאפס או כמעט אפס.
נחכה למומחים
תודה
אני אשתדל לצלם מנוף בזוית מנוחה
שבת שלום
היי לירן
הייתה תקלה ולא ראיתי את הסרטון...זה מדהים אפילו מפחיד .
יפה מאד שלחתי לך למייל הדמיה של הקמת מנוף
יעקב אתה יכול לשים כאן את סרטון ההדמיה של הקמת מנוף בבקשה?
שבת שלום
יקיר אעלה את הקישור
שבת שלום
הנה הסרטון שהעלה מנהל הפורטל
http://www.youtube.com/watch?v=vx5Qt7_ECEE
הנה הסרטון השני
http://www.youtube.com/watch#!v=5eEV0_9lVU4&feature=rela ted
הנה ההדמיה
http://www.youtube.com/watch#!v=7YQzEl9w9oY&feature=rela ted
ואחרון
http://www.youtube.com/watch?v=FM7eIwwLtnQ&NR=1
שבת שלום
עגורן על בסיס קבוע ומשקולות (מונח). משטח ההנחה מעוגן לכלונסאות (הפרוייטק הקודם שלי בנתניה).
הנחת משקולות
ביסוס היסוד לעגורן - על ידי כלונסאות
אופציה נוספת - שתילה. בתוך הבטון שתולות רגלי שתילה (הרגליים הלכו פייפן...) אליהן מתחברת החולייה הראשונה (תמונה מהפרוייקט שלי בר"ג - פרוייקט מתגלגל).
רגלי השתילה
עגורן על קבוע בסיס מסילה (ללא אפשרות לזוז) צולם בהוד השרון, עגורן שהתהפך (ללא שום קשר להיותו על מסילה). אפשר להשתמש בעגורן עם גלגלים ולקבע אותם על המסילה.
הגלגלים+המסילה.
כוחות מתיחה בטירנים (6) הנוצרים בשל משקל המשקולות האחוריות (כשאין משא). הכוח נבלם על ידי התורן (8) מאחר והוא מקובע (בשיטה זו או אחרת) לבסיס (התורן קשיח). ברגע שהעגורן מרים משא, נוצרת הרפיית מאמצים וכוחות בתורן ומתחילים להתפתח כוחות בזרוע הקדמית, המועברים לטירנים הקדמיים ומשם מתנגדים לכח והמומנט הנוצרים על ידי המשקולות האחוריות.
http://www.civileng.co.il/Default.aspx?cp=335&artPage=6& amp;art=92&da=True&dt=False
לגבי ההגבהה. הג'קים מרימים את החלק העליום של העגורן בלבד, ממש מתחת לקורונה. ברגע שהקורונה הוגבהה קצת יותר מגובה החולייה,מכניסים את החולייה ומורידיאת הקורונה, מעלים את הכלוב וחוזר חלילה, עד לגובה הרצוי.
סרטון נחמד בנושא: http://www.youtube.com/watch?v=vx5Qt7_ECEE
ם
לירן תודה
מדהים
ובגל זאת שאלונת
אז אני מבין שיש אופציה שהמנוף אינו מעוגן לקרקע כמו זה
שהתהפך מהסיבות האחרות. האם רק המשקולות ברגליו הן שמחזיקות
אותו ?
צילמתי הבוקר מנוף
יעקב 2010-7-3 16:26:14
אפשר לראות בתמונה שאכן הזרוע הארוכה של המנוף עולה בכעשר
מעלות מעל הקו של הזרוע האחורית וכנראה כאן טמון הסוד של
השקיעה בעת הרמת משא
סימנתי קו אופקי באדום להמחשת ההבדל בין המישורים של הזרועות
יצאתי לצלם עוד מנופים
כאן בכלל משהו מוזר
המצלמה הוחזקה אופקית לחלוטין
שימו לב למנוף הימני (2). התורן המרכזי נוטה ימינה ביחס לקו
האדום האנכי. הזרוע הגדולה עולה כלפי מעלה
במנוף השמאלי (1) התורן אנכי וגם הזרוע כמעט אופקית וישרה ?
אולי מישהו יצליח להסביר את ההבדלים
יעקב 2010-7-4 14:37:1
הוסף תגובה חדשה