רשמים מסיור של חברי\ות CivilEng בפרויקט 'תוצרת הארץ'
פרטי הפרוייקט
- יזם: גב ים אמות תוצרת הארץ
- אדריכלות: RON ARAD ARCHITECTS-LONDON
- אדריכלות: י.א ישר אדריכלים
- קבלן שלד מבצע: קבוצת בסט
- תכנון קונסטרוקציה: דוד מהנדסים \ דורון שלו והנדסה
תודות וקרדיטים למארחים
- תודה מיוחדת למנה"פ מטעם BST: עדי נסאר
- מהנדסי הביצוע: סעיד עבוד ומוטי טנקלביץ
- מנהל עבודה: ג'אבר ג'בארין
- מנהלת הבטחת איכות: ליאת טלר
- דורון שלו: גיא רוימי, שחר רפאל
- דוד מהנדסים: טומי קרגולה, אילן שהרגני, דניאל פרשה
- נציגי היזמים: ניר גוטמן, עומרי ג׳רמין
פרטים מזהים
- חניון: 4 קומות מרתף, 32,000 מ"ר
- מגדל: 29 קומות, סה"כ כ-58,000 מ"ר (כ-53,000 משרדים)
- תאריך עליה על הקרקע: 4/2015
- סיום שלד חניון: 7/2016
- תחילת עבודות שלד מגדל: 7/2016
רקע וייעוד
- מבנה משרדים יוקרתי של החברות היזמיות גב-ים ואמות, ממוקם בין הרחובות יגאל אלון, תוצרת הארץ ודרך השלום
- המבנה מיועד לשמש בנין משרדים לאחת מחברות הטכנולוגיה העילית
- בעתיד מתוכנן לקום בצמוד מגדל נוסף בן 72 קומות
- כל המבנה תוכנן ב-BIM ולאחר מכן תורגם לתכניות "רגילות"
- המבנה כולל מגוון שיטות ביצוע: ביצוע יציקות באתר ואלמנטים טרומים, שילוב אלמנטי פלדה בעמודים, דריכת תקרות וקורות, דריכה קשורה (Bonded) ולא קשורה (Unbonded), עמודים נטויים ובזוויות משתנות ("שבירות"), תקרות טרנספורמציה בעובי 2 מ' ו-4 מ', גשרים מחברים בין חלקי הגרעין בגובה 23 מ'
סטטוס הפרוייקט במהלך הסיור
- עבודות שלד: קומה 9
- חניון: בסיום עבודות גמר ומערכות
- פיתוח: עבודות איטום של תקרת החניון
אתגרים הנדסיים מרכזיים
- עמודים נטויים בזויות שונות
- אלמנטי פלדה H בתוך עמודים
- תקרות טרנספורמציה בעובי 2 ו-4 מ'
- גשרים דרוכים במפתחים עד 26 מ', בגובה 23 מ' מהקרקע
- קורות טרנספורמציה דרוכות בחתך 150/400, דריכה 80XF
- זוית משתנה בעמודים - "נשברים"
- שימוש בתבניות מתועשות בגיאומטריה משתנה מקומה לקומה
תגיות
קרא עוד
הוספת תגובה
תגובות
2 תגובות
מוני
16/12/2017 - 17:48
נהדר
פרויקט מגוון ומטורף.
איכות של בנייה
אייבור מינדל
11/03/2017 - 21:31
מדוע במעקות בטיחות בקומות, אין לוחות (Toe Boards) על הרצפות למנוע נפילות של חומרי בנין?!