"מהנדסים בנייה" – הפודקאסט שנכנס לעובי הקורה של ענף הבנייה

הפודקאסט "מהנדסים בנייה" מציע הצצה מרתקת לעולם הבנייה המתחדש. בכל פרק, מארח אהוד לביא מומחים שונים מהתחום לדיונים מעמיקים בנושאים מגוונים כמו טכנולוגיות חדשות, בנייה ירוקה, אתגרים בהקמת פרויקטים גדולים והשפעות כלכליות וחברתיות על הענף. הפודקאסט מביא תובנות חשובות והשראה לכל מי שעוסק בתחום הבנייה, ומשלב ידע מקצועי עם סיפורים אישיים של אנשי מקצוע מובילים.

 

פרק 1 | ענף הבנייה – גרסת 2024
עם המהנדס ישראל דוד | בעלים של המשרד לתכנון הנדסי "דוד מהנדסים בע"מ"

 

בפודקאסט מדברים אהוב לביא וישראל דוד על השינויים המהירים בענף הבנייה בישראל, הכוללים התאמה לטכנולוגיות חדשות ושינויים בסביבת העבודה. יחד הם מנתחים את הזירה הישראלית בהיבט של בנייה ירוקה ותחזוקה לאורך זמן, מדברים על הצורך בבניית משרדים ותשתיות לגידול האוכלוסייה המהיר בארץ, המהווה אתגר עצום. בנוסף, הם מדברים על הקשיים המתמשכים של חמש השנים האחרונות בשל משברים עולמיים ומקומיים, כמו הקורונה והמלחמה, עם דגש על הצורך בשיפור תוכניות הלימודים וההכשרה למהנדסים בתחום.

להאזנה לפרק >>

 

 

פרק 2 | "הייתי רוצה שזה ייראה טבעי שנשים הן חלק מהענף"
עם עו"ד בשמת פלג סרצ'נסקי | מנכ"לית איגוד המהנדסים

 

איך מתקדם שילוב נשים בענף הבנייה בישראל? האם זה מתקדם לקראת איזון מגדרי? בפרק השני אירח אהוד לביא עו"ד בשמת פלג סרצ'נסקי, מנכ"לית איגוד המהנדסים, לשיחה על הנושא. פלג סרצ'נסקי מדגישה את החשיבות של שילוב נשים בכל תחומי הבנייה, כולל ניהול פרויקטים וביצוע בשטח. בנוסף, היא מציינת את הצורך בפעילות ממשלתית לעידוד נשים להיכנס לתחום ההנדסה ובנייה. השיחה גם מדברת על הקשיים וההזדמנויות שנשים חוות בתחום, כמו תוכניות מנטורינג שמסייעות להן להשתלב ולהתפתח מקצועית.

להאזנה לפרק >>

 

 

פרק 3 | רואים רחוק, רואים ירוק
עם המהנדסת עדי מגדל | הבעלים של משרד 'גרינר קיימות ובניה ירוקה'

 

ענף הנדל"ן בשנת 2024, עם דגש על בנייה ירוקה ושמירה על הסביבה. בפרק השלישי של הפודקאסט "מהנדסים בנייה", אהוד לביא אירח את המהנדסת עדי מגדל. יחד הם דנו בחשיבות הבנייה הירוקה ובתקנות השונות המתקדמות בתחום, כולל דוגמאות מארה"ב והתקדמות בנושא בישראל. מגדל מסבירה על הסימולציות התרמיות שמשפיעות על עלויות החשמל והחיסכון באנרגיה בדירות, ומדגישה את הצורך בהעלאת המודעות והדרישה לבנייה ירוקה מצד הצרכנים והיזמים כאחד.

להאזנה לפרק >>

 

 

פרק 4 |  איטום, ליקויי בנייה ומשפט – מה הקשר?
עם יועצת האיטום חגית אוגניסטוף | ממשרד מרטון מיכאל הנדסת איטום בע"מ

 

בפרק הרביעי, אנו עוסקים בסוגיית ליקויי הבנייה, שהפכה לנפיצה בשנים האחרונות. אהוד לביא אירח את חגית אוגניסתוף, יועצת איטום, לשיחה על האתגרים והתקנות בתחום, מדוע ישנם ליקויי בנייה רבים הקשורים לנזילות ואיטום, ומה תהליך הבדיקה והטיפול בהם. הפרק מדגיש את החשיבות של תקנות ותקנים בתחום האיטום התת קרקעי.

להאזנה לפרק >>

 

 

פרק 5 |  מנהור - עמוק יותר ממה שחשבתם
עם המהנדס ארנון רוזן | הבעלים של משרד 'א. רוזן מהנדסים בע"מ'

 

בפרק החמישי של הפודקאסט 'מהנדסים בנייה', אהוד לביא שוחח עם המהנדס ארנון רוזן על התפתחות רשת המנהור בארץ. לביא מציין את ההשתתפות ההולכת וגדלה בפרויקטי מנהור כמו כביש 6 והקו האדום. רוזן מתאר את סוגי המנהרות השונים בישראל ואת האתגרים הגיאולוגיים שהם מציבים. השיחה נוגעת גם לתקנים החדשים ולחשיבות הקידוח הגיאולוגי להערכת סיכונים. בסיום, רוזן מספר על פרויקטי מנהור מרשימים בעולם בהם השתתף.

להאזנה לפרק >>

 

 

פרק בונוס | מארחים את נציגי חברת MC-Bauchemie International

 

איך מחליטים באילו טכנולוגיות כדאי להשקיע וכיצד מחסור בכוח עבודה משפיע על זה?
בפרק מיוחד של הפודקאסט "מהנדסים בניה", אירח אהוד לביא את חבריו הוותיקים מחברת MC-

ד"ר Ekkehard Zur Muhlen ומר Wolfgang Litz לשיחה מרתקת וחוצת אוקיינוסים על פיתוחים טכנולוגיים בענף הבניה.  בין היתר, דיברו על הייחודיות של השוק הישראלי לעומת שווקים אחרים בעולם, הכשרות של מדריכים, קבלנים ועובדים על פתרונות טכנולוגיים ופיתוחים חדשים, ועל הקשר בין תחום הבטון להפחתת פליטות CO2.

 

להאזנה לפרק >>

 

 

פרק 6 | התחדשות עירונית – מה בתוכנית?
עם המהנדס גיא דוננפלד | מהנדס עיריית בית שמש ומנכ"ל איגוד מהנדסי הערים

 

התחדשות עירונית היא כלי מרכזי להתמודדות עם הצרכים העירוניים המודרניים. בפרק השישי של 'מהנדסים בנייה', אהוד לביא שוחח עם גיא דוננפלד, מנכ"ל איגוד מהנדסי הערים, על חשיבות ההתחדשות העירונית בישראל. יחד הם דנו באתגרים התכנוניים בבנייה לגובה והתאמת מבנים ישנים לתקני הבנייה העדכניים, הדגישו את הצורך הדחוף להתמודד עם הגידול הדמוגרפי הצפוי ולהתאים את התשתיות העירוניות ואת חשיבות המדיניות המוניציפלית והמעורבות הממשלתית בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית.

 להאזנה לפרק >>

 

פרק 7 | מקדימים אחזקה למכה
עם מתן קנטי | הבעלים של קבוצת 'מיקדן' 

 

אחזקה וניהול מבנים. בפרק השביעי אהוד לביא ומתן קנטי הדגישו את חשיבות האחזקה המונעת ואחזקת השבר בניהול מבנים, והסבירו כיצד תחזוקה נכונה יכולה למנוע בעיות עתידיות. הניהול כולל ליווי יזמים לפני הבנייה ותפעול הנכס לאחר הבנייה, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים. קנטי ציין שהדרישות מחברות ניהול מבנים עלו עם השנים, והן כוללות תחזוקה של מערכות מורכבות ומתן שירותים נוספים במבנים מודרניים. הוא חזה שבעתיד, מבנים יתאפיינו במורכבות רבה יותר וישלבו משרדים, מסחר ומגורים, עם פעילות רצופה 24/7.
 

להאזנה לפרק >>

 

 

פרק 8 | האתגרים וההזדמנויות בענף בעת מלחמה
עם ראול סרוגו | מנכ"ל התחאדות הקבלנים בוני הארץ ובעלים של חברת "סרוגו יזמות ובניה".

 

היעדר פועלים, פגיעה באספקת חומרים, עליית מחירים. עם מה עוד מתמודד ענף הבנייה מאז תחילת המלחמה?  
בפרק השמיני של הפודקאסט "מהנדסים בנייה", ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ואהוד לביא מקבוצת 'א.צ טכנולוגיות מתקדמות לבנייה' דנים באתגרים של ענף הבנייה בזמן המלחמה המתמשכת והדרכים להתמודדות עם המשבר. בין היתר דנו על הפגיעה הקשה בענף בעקבות היעדר פועלים ועליית מחירים, הצורך בהקטנת הבירוקרטיה להבאת עובדים נוספים, איך הענף מקבל את ההתפתחויות הטכנולוגיות והשימוש הגובר בפתרונות בנייה מתקדמים, על הצורך בשינויים רדיקליים כדי לשפר את הענף, בנייה ירוקה ומה צופן העתיד של הענף.

 

להאזנה לפרק >>

 

איפה ניתן לשמוע אותנו?

אתר א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה | ערוץ היוטיוב שלנו | ספוטיפיי | מהנדסים בנייה

על המחבר