פורצים את מחסום ענן הנקודות

03.12.2023

אם בעבר הלא רחוק עבודה עם ענן נקודות נחשבה לעתיד של עבודת המדידה, היום היא כבר ההווה. וכשמדברים על ענן נקודות בסביבת AutoCAD, מדברים על אפליקציית VEGA. בין אם כבר שמעתם על האפליקציה ובין אם לאו – מדובר בפתרון לא פחות ממהפכני לעריכה ודיגיטציה על ענן נקודות בסביבת AutoCAD. ולמה אנחנו טוענים שהוא מהפכני? בדיוק לשם כך התכנסנו

בשיתוף TeamCAD

 

כבר לא לעשירים בלבד

ענן נקודות הוא אוסף של נקודות הממוקמות במרחב תלת-ממדי. ענני נקודות נוצרים באמצעות טכניקות שונות, כגון סריקת לייזר, סריקה תלת-ממדית או צילום מהאוויר. הם משמשים למגוון מטרות, כגון יצירת מודל תלת-ממדי של אתר, בדיקת איכות של מוצר או מבנה, או תכנון פרויקטים. טכנולוגיית ענן הנקודות אינה חדשה. מה שהשתנה זה זמינות הטכנולוגיה. עד כה הטכנולוגיה הייתה יקרה מאוד ושימשה בעיקר ארגונים שיכלו להרשות לעצמם לרכוש את הציוד היקר שמאפשר לעבוד עם ענן נקודות. היום שימוש  בטכנולוגיה הפך להיות כמעט סטנדרט בקרב חברות העוסקות בתחום המדידה.

אוטודסק מציעה מערך שלם של כלים ואפליקציות המשמשים את אנשי המקצוע בתחום ההנדסה האזרחית. החל מהמודד שהוא  למעשה החולייה הראשונה בשרשרת אנשי מקצוע של כל פרויקט, משתמש בענן נקודות במטרה להכין ליזמים שרטוט באמצעות AutoCAD ומעביר את השרטוט למהנדס הכבישים שעובד ב- Civil 3D. זה מעביר את השרטוט לאדריכל שעובד ב-Revit שמעביר את השרטוט הלאה ליועצים המקצועיים בתחומי הקונסטרוקציה, צנרת, חשמל וכך הלאה. 

אך מסתבר שהכלי היחידי שחסר במערך הזה הוא כלי לעבודה עם ענן נקודות ולכן אנשי המקצוע נאלצים להשתמש בכלים חיצוניים כדי לערוך ולעבוד עם ענן נקודות. לא זו בלבד שהציוד של חברות אלה מאוד יקר ולא זמין לכל אחד, אחרי שמסיימים לעבוד על ענן הנקודות עם הכלים הללו, צריכים לייבא את התוצרים אל שרשרת הכלים של אוטודסק כדי להמשיך את הפרויקט. מעבר לכך, ציוד הסריקה של הספקים השונים מגיע בד"כ עם תוכנה לעיבוד תמונות אך ללא כלי שיאפשר לערוך ולעבוד עם ענן נקודות בסביבת AutoCAD Base Product וכאן נכנסת לתמונה אפליקציית VEGA.

 

לעבוד עם ענן נקודות בסביבת AutoCAD – עכשיו זה אפשרי

AutoCAD היא תוכנה פופולרית ליצירת מודלים תלת-ממדיים, אך היא אינה כוללת יכולות מובנות לעבודה עם ענני נקודות. אפליקציית VEGA פותחה ע"י תים קאד כדי לפתור את הבעיה הזו. VEGA מספקת למשתמשים באוטוקאד את הכלים הדרושים להם כדי לעבוד ולערוך ענני נקודות. נכון להיום, VEGA היא האפליקציה היחידה בעולם שמספקת למודדים, יזמים, אדריכלים וכל מי שעוסק בתחום מענה אופטימאלי ומקיף לכל ההיבטים, הדרישות והאתגרים של עבודה עם ענן נקודות - בסביבה המוכרת של AutoCAD Base Product.

המשמעות היא שרק עם אפליקציית VEGA אפשר לבצע שרטוט תלת מימדי של אובייקטים מורכבים וליצור תוכניות תמ"ר (תכנית תלת ממדית לצרכי רישום) תקניות באותה סביבת ה- AutoCAD, ללא צורך להחליף סביבת עבודה, לייצא ולייבא תוצרים מכלים חיצוניים וללא צורך בתוספי תוכנה אחרים. כמו שאמרנו - פתרון מהפכני!

וזו היא רק ההתחלה. האפליקציה החדשה מספקת למשתמשים יכולות מתקדמות לעריכה, עבודה, תצוגה וניתוח של ענני נקודות, ומאפשרת להם להפיק מהם ערך מוסף רב יותר. בשלב הפיילוט כבר הוכח לא אחת שהשימוש ב-VEGA מייעל מאוד את העבודה עם ענן נקודות ומקצר תהליכי עבודה מחודשים לימים ספורים ומימים לשעות בודדות. כך למשל לקוח שנדרש למדוד עשרות ק"מ בכביש מסוים בארץ במחשבה שהוא הולך להשקיע בזה 7 חודשים, החליט לרכוש את VEGA וסיים את הפרויקט תוך שבועיים! (וזאת משום שנדרש לו גם קצת זמן להכיר את האפליקציה והיכולות שהיא מאפשרת.)

 

הקסמים של VEGA בסביבת AutoCAD

VEGA מנגישה טכנולוגיות מורכבות ופותחת דלת לאין ספור אפשרויות ותהליכים חדשים שאפשר לפשט והכל בסביבת AutoCAD Base Product. הנה כמה דוגמאות להמחשה:

 

  1. חיתוך וניתוח ענן הנקודות
  • חיתוך דינאמי של ענן נקודות לפרוסות, במטרה לחשוף מבטים עפ"י מפלסים, חזיתות וכדומה ולאפשר למשתמש  "לטייל" בין המבטים והחתכים שהתקבלו. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.
  • חישוב כמויות עבודות עפר תוך השוואה בין שני ענני נקודות לצורך חישוב עבודות עפר (מילוי/חפירה) כולל קבלת מפה תמטית להצגת אזורי ההורדה וההוספה וטבלת חישובים סטנדרטית. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.

 

לטייל בין המבטים והחתכים - צילום מסך מתוך האפליקצייה
 

  1. דיגיטציה בענן הנקודות
  • מיפוי ושרטוט כביש ע"י דיגיטציה על ענן הנקודות. הכלים בפעולה זו מאפשרים שימוש ישיר בבלוקים תקניים של מפרט מבא"ת ומפרט מיפוי לאומי. תהליך זה יכול להוות פתרון לבעיות כמו מציאת קו ציר של כביש. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.
  • ביצוע סקר עצים ויצירת תוכנית סקר עצים מענן הנקודות עם שימוש ישירות במפרט מבא"ת. בתהליך זה ממספרים את העצים ומקבלים את נתוני הקוטר בגובה הדרוש עפ"י תקן. בנוסף, אף ניתן לייצא את הנתונים לטבלה חיצונית. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.

 

  1. טופוגרפיה מענן הנקודות  
  • טריאנגולציה (בניית משולשים) אוטומטית של רשת לא סדירה (TIN) תהליך Model Keypoints (MKP). בסוף התהליך מתקבלים אובייקטים מסוג 3D SOLID, 3D FACE ,POINTS ,REG ,CSV. התהליך מהווה שלב ראשון ביצירת קווי אי-רציפות. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.
  • חשיפת קרקע  (Ground detection)אוטומטית ו"ניקויה" מאלמנטים, כגון: עצים, מכוניות וכדומה, תוך כדי תהליך הטריאנגולציה, המתחשב בשיפועי הגובה. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.

 

  1. מיפוי וקטורי על ענן הנקודות
  • יצירת קווים כפולים, כגון: אבן שפה, חזיתות, קירות וכדומה, ע"י התייחסות לגבהים בענן הנקודות. הפעולה מאפשרת גם יצירת קו שלישי ע"י OFFSET, לשם הצגת עובי אבן שפה, לדוגמא. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.
  • Cylindrical section פתרון לבעיה העיקרית במידול צינורות של מציאת קוטר וקביעת נקודת המרכז של צינורות, תהליך שניתן לעשות גם עם מינימום נקודות סריקה. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.

 

  1. שרטוט אדריכלי בענן הנקודות
  • שרטוט חזיתות ופריסות תלת מימדי על גבי ענן הנקודות וקבלת מבטים אוטומטיים. על גבי החזיתות התלת מימדיות אשר מתקבלות מהמבטים, ניתן לשרטט תלת מימדית ולקבל פריסות גבהים. השרטוט המתקבל בתהליך זה משמש כהכנה למידול בתוכנת Revit. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.
  • שרטוט תוכניות קומה על פי  חתכים דינאמיים של ענן הנקודות לקבלת חישובי שטח וכו'. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.

 

  1. תצ"ר תלת ממדי וגופים תלת ממדיים
  • יצירת תוכנית תמ"ר (תכנית תלת ממדית לצרכי רישום) בהתאם לתקני מפ"י ולדרישות חוק התלת מימד. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.
  • Complex 3D Solids כלים ליצירת סולידים אי-רגולריים מענן הנקודות ומנתוני קוארדינטות, במשטחים שונים או במפגשים בין משטחים. משמש כהכנה לתהליכי חישוב (נפחים, כמויות) וכהכנה לתכנית תצ"ר תלת מימדית. לצפייה בסרטון הדגמה לחצו כאן.

חישוב עבודות עפר מענן נקודות-צילום מסך מתוך האפליקציה

 

להשיג הרבה יותר בהרבה פחות

עבודת המדידה מהווה חלק אינטגראלי מכל פרויקט תכנון וביצוע, מורכבת מתהליכים רבים ומזמנת לא מעט אתגרים. בין אם מדובר בתהליכי מדידה ביבשה, בים או באוויר על מנת לבצע פרויקטים במינימום עיכובים. מודדים מקצועיים נדרשים לכלים ומתודולוגיות מדידה, פענוח, ניתוח ועיבוד מידע מתקדמים.

אפליקציית VEGA פותחה ע"י תים קאד באופן בלעדי וייעודי במטרה לספק למודדים, יזמים ובעלי מקצוע בתחום ההנדסה האזרחית כלי מתקדם מסוגו כמענה מיטבי לצרכים מקצועיים ספציפיים. האפליקציה ידידותית ללימוד וקלה לתפעול ומעניקה יכולות נרחבות לעבוד עם ענן נקודות בסביבת AutoCAD באופן שמאפשר לכל איש מקצוע לעבוד בטכניקות ענן נקודות חדשניות אשר משפרות משמעותית את איכות התוצרים, אופן הפקתם ומהירות הגשתם ומבטאות את סביבת העבודה של עולם המדידה המודרני.

 

המומחים של תים קאד מחברים לכם את הנקודות

מעמדה הייחודי של תים קאד כנציגה הרשמית של אוטודסק בישראל יחד עם צוות המומחים המנוסה שלנו במגוון תחומי התכנון, מאפשר לנו לספק לכם את מיטב הכלים לעבודה היעילה והמניבה ביותר.אנחנו כאן כדי לחבר לכם את הנקודות ולספק לכם מענה מקצועי המבוסס על הבנת הצרכים המקצועיים והאתגרים העסקיים שלכם בשילוב עם היכרות מעמיקה עם הדרישות הרגולטוריות.

 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר